Περίπου μία εβδομάδα βρισκόταν στις Βρυξέλλες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, μαζί με άλλα κυβερνητικά στελέχη, προκειμένου ο φάκελος της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είτε να κλείσει επιτυχώς, είτε με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.
Εκ του αποτελέσματος, το υπουργείο Μεταφορών δικαιούται να… πανηγυρίζει, αφού η απόφαση της ΕΕ ήταν απαλλαχτική για ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μάλιστα, χωρίς την επιβολή κάποιων ενδεικτικών προστίμων.
«Γλιτώσαμε περί τα 16 δις., σχεδόν δυο μνημόνια», αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, σημειώνοντας ότι για τον ΟΣΕ η ΕΕ ενέκρινε συμβατές επιδοτήσεις 14,64 δις. και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 1,07 δις.
Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει το οξύμωρο της υπόθεσης, τόσο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τα χρέη «σβήστηκαν», επειδή η εταιρεία ιδιωτικοποιείται), όσο και στον ΟΣΕ (τα περισσότερα χρέη δεν ήταν «ευθύνη» του ΟΣΕ, αλλά δάνεια, που υποχρέωνε το ελληνικό δημόσιο να λάβει ο οργανισμός για την κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου).
Όπως και να έχει, το αποτέλεσμα είναι ότι ο τεμαχισμός του ελληνικού σιδηροδρόμου αποδείχτηκε σχεδόν καταστροφικός…