Άνοιξε (και) στην Ελλάδα η συζήτηση περί υπερτουρισμού.
Στη γενικότερη συζήτηση περί υπερτουρισμού (εμείς δεν θεωρούμε, πάντως, ότι η χώρα έχει φτάσει στο επίπεδο του υπερτουρισμού) εντάχθηκε η κρουαζιέρα.
Η κρουαζιέρα βρίσκεται σε άνοδο στην Ελλάδα. Το 2023 αποτέλεσε μια εκπληκτική χρονιά, ξεπερνώντας κάθε ιστορικό προηγούμενο στις συνολικές αφίξεις επιβατών, σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ.
Ειδικότερα, σε 49 ελληνικά λιμάνια οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7.003.150, δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων, με 2.373.500 επιβάτες έναντι του 2022.
Σε ποσοστιαία βάση, το 2023 έναντι του 2022 παρουσιάστηκε αύξηση 9,41% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 51,26% στον αριθμό των επιβατών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο καταγεγραμμένο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2011, με 5.261 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 6.121.360 επιβάτες και πλέον σημειώθηκε νέο ρεκόρ ως προς τον αριθμό των επιβατών, με αύξηση κατά 14,4% από το 2011.
Τις τελευταίες ημέρες επανήλθε – έντονα – στο προσκήνιο η διαχείριση της κρουαζιέρας, σε προορισμούς, όπως η Σαντορίνη (δέχτηκε πέρυσι 800 κρουαζιερόπλοια, με 1,3 εκατ. επιβάτες) και η Μύκονος (δέχτηκε πέρυσι 749 κρουαζιερόπλοια, με 1,2 εκατ. επιβάτες).
Μάλιστα, το επόμενο διάστημα, θα υπάρξουν και κυβερνητικές ανακοινώσεις. Τα μέτρα που εξετάζονται είναι αύξηση των τελών ελλιμενισμού, βελτιστοποίηση προγράμματος δρομολογίων, κ.ά.
Κατά τη γνώμη μας, καλό θα ήταν, η Ελλάδα να… αποφύγει τα «αυτογκόλ».
Επειδή, η κρουαζιέρα είναι κρίσιμος πυλώνας του τουρισμού και ένας κλάδος αναπτυσσόμενος, η χώρα οφείλει, μεταξύ άλλων, να:
🚧Εκσυγχρονίσει τις υποδομές σε αρκετά λιμάνια και γενικότερα, τις βασικές υποδομές αρκετών νησιών,
🚢Δημιουργήσει νέες / περισσότερες θέσεις για κρουαζιερόπλοια,
⚓Κάνει προσλήψεις σε Λιμενικά Ταμεία,
➡️Ανανεώσει / βελτιώσει το πρόγραμμα διαχείρισης δρομολογίων, μέσω σύγχρονων / ψηφιακών εφαρμογών.