Η κρίση στις σχέσεις ΕΕ – Ιταλίας θα επηρεάσει την (ιταλική) ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Τις τελευταίες ημέρες ολοένα και εντείνεται η ρητορική στελεχών της νέας ιταλικής κυβέρνησης εναντίον της ΕΕ, με αποτέλεσμα – μεταξύ άλλων – την πτώση του ιταλικού χρηματιστηρίου, το οποίο συμπαρασύρει και το ελληνικό.
Μια από τις πλέον ισχυρές ιταλικές εταιρείες είναι ο όμιλος της FSI, μητρικής εταιρείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Εάν ενταθεί η διαμάχη μεταξύ Ιταλίας και ΕΕ θεωρείται βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν περαιτέρω «τριγμοί» στην ιταλική οικονομία, όπως αύξηση του κόστους δανεισμού.
Τα ανωτέρω αποκτούν σημασία, διότι στην Ελλάδα ο όμιλος της FSI, πέρα από την εκταμίευση 45 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις προσλήψεις μηχανοδηγών, δεν έχει προβεί σε άλλη μεγάλη επένδυση.
Αυτό που απομένει είναι η εκταμίευση 22 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ, ωστόσο πέρα από τα προσφερόμενα τιμήματα, «βαριές» επενδύσεις δεν έχουν γίνει.
Μένει να αποδειχτεί, εάν η νέα ιταλική κυβέρνηση, αλλά και ο νέος διευθύνων σύμβουλος της FSI ενστερνίζεται – και υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες – τις εξαγγελίες του προκατόχου του περί επενδύσεων 500 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα.