Τις επόμενες ημέρες αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις για τον μεγάλο διαγωνισμό των 770 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αρχικού προϋπολογισμού 383,49 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με συγκλίνουσες πληροφορίες από την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου, προσφορές κατέθεσαν 6 εταιρείες.
Συγκεκριμένα:
-Για την προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά.
Το τμήμα αυτό του διαγωνισμού βρίσκεται σε δικαστική εμπλοκή, έπειτα από προσφυγή της Mercedes, κάτι το οποίο – σύμφωνα με ορισμένα στελέχη της αγοράς – απέτρεψε εταιρείες στην κατάθεση προσφοράς.
-Για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Κοντέλλη.
-Για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε η IVECO.
-Για την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ., προσφορές κατατέθηκαν από την ισπανική Irizar, που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Σαρακάκη, τη βελγική Van Hool που συνεργάζεται με τον όμιλο Σφακιανάκη, την IVECO που συνεργάζεται με τον όμιλο Κοντέλλη και την κινεζική BYD που συνεργάζεται με την Π. Πετρόπουλος.
-Τέλος, για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. κατατέθηκαν προσφορές από Irizar, BYD και YUTONG.
Από τον διαγωνισμό απείχαν εταιρείες, όπως οι γερμανικές MERCEDES και ΜΑΝ, η πολωνική Solaris και η σουηδική Volvo, εταιρείες που διαθέτουν αξιοσημείωτα μερίδια αγοράς.
Οπότε, πλέον «μιλάμε» για διαγωνισμό 650 λεωφορείων, με τα υπόλοιπα 120 να μεταφέρονται, όπως όλα δείχνουν, στον επόμενο μεγάλο διαγωνισμό του υπουργείου Μεταφορών για άλλα 650 λεωφορεία.
Ελπίδα τόσο του υπουργείου Μεταφορών, όσο και των ΟΑΣΑ / ΟΣΥ / ΟΑΣΘ είναι να μην υπάρξουν δικαστικές διαμάχες μεταξύ των διαγωνιζομένων στο άνοιγμα των τεχνικών και οικονομικών προσφορών, ώστε να μην καθυστερήσει η προμήθεια των νέων, σύγχρονων λεωφορείων.
Άλλωστε, θα ακολουθήσει κι άλλος διαγωνισμός με 650 λεωφορεία, αλλά ίσως κι άλλος διαγωνισμός…