Έναν ενδιαφέροντα δημόσιο διάλογο είχαν στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του ΕΕΣΥΜ, στην οποία παραβρέθηκε το metaforespress.gr, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης.
O πρόεδρος της ΟΦΑΕ ρώτησε την υφυπουργό, εάν το υπουργείο Μεταφορών πρόκειται να υλοποιήσει υποστηρικτικές ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των ΦΔΧ.
Όπως είναι γνωστό, η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η κα Αλεξοπούλου, αφού πρώτα αποσαφήνισε ότι «δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ ΦΔΧ και ΙΔΧ στους παραγόμενους ρύπους, τα αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο τρόπο», υποστήριξε ότι δεν δύναται να υπάρξει απευθείας κρατική ενίσχυση για την αντικατάσταση των ΦΔΧ.
«Έχω διαβάσει τις ευρωπαϊκές οδηγίες και κανονισμούς, δεν γίνεται να υπάρξει απευθείας ενίσχυση. Το μελετάμε, είμαι αισιόδοξη ότι θα έχουμε κάποιες απαντήσεις το επόμενο διάστημα, ο στόχος μας είναι ίδιος», σχολίασε, μεταξύ άλλων, η υφυπουργός Μεταφορών.
Πλέον, με τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες της ΕΕ, τις δεσμεύσεις για το Fit for 55, την αναβάθμιση του ESG στις περισσότερες επιχειρήσεις και την αναπροσαρμογή των διοδίων ευρωπαϊκών χωρών για τα ρυπογόνα φορτηγά, το ελληνικό φορτηγό… κινδυνεύει να εκλείψει από την ευρωπαϊκή αγορά.