Δυο δεσμευτικές προσφορές έχει δεχθεί το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Τα δυο σχήματα που απομένουν στο διαγωνισμό είναι η κοινοπραξία VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Μετά τον έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων, ακολουθεί το πιο κρίσιμο στάδιο του διαγωνισμού, η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.
Όποιος πλειοδοτήσει, θα είναι… σχεδόν ο νέος παραχωρησιούχος του αυτοκινητόδρομου. Και λέμε σχεδόν, γιατί το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει – σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις – βελτιωμένη προσφορά.
Πάντως, το σχήμα που θα πλειοδοτήσει στον διαγωνισμό, όχι μόνο θα αποκτήσει «κυρίαρχη» θέση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους (Vinci, ΑΒΑΞ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαχειρίζονται και άλλους αυτοκινητόδρομους), αλλά και αξιοσημείωτο κατασκευαστικό αντικείμενο (βαριά συντήρηση του οδικού άξονα, ανακατασκευή τούνελ, κ.α.).
Η Εγνατία Οδός είναι ο μεγαλύτερος οδικός άξονας της χώρας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.
Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.