Οι εργολαβίες στο Πάτρα – Πύργος έχουν προσελκύσει ενδιαφέρον, πέρα από τον κατασκευαστικό κλάδο, εξαιτίας της κοινοπραξίας «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών»,συμφερόντων Χρ. Καλογρίτσα.
Ο κ. Καλογρίτσας, ο οποίος διεκδικεί τηλεοπτική άδεια, έχει καταφέρει να… “μονοπωλήσει” τις 3 πρώτες από τις 8 εργολαβίες στο Πάτρα – Πύργος, με εκπτώσεις άνω του 50%.
Στις 27/9 κατατίθενται οι προσφορές για το 4ο τμήμα (Βάρδα – Α.Κ. Κυλλήνης), προϋπολογισμού 70,71 εκατ.
Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι, έως τα τέλη του 2016, να έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα της Πατρών – Πύργου και να έχει αρχίσει η κατασκευή τους.
Η επιλογή της διαίρεσης των εργολαβιών σε 8 τμήματα έχει χαρακτηριστεί κίνηση «υψηλού ρίσκου», καθώς η εν λόγω μέθοδος οδήγησε σε πολυετή καθυστέρηση τα έργα στο Άκτιο – Αμβρακία.
Πάντως, έτσι όπως πάνε τα πράγματα, αυτό δεν θα ισχύσει, τουλάχιστον για τα πρώτα 3 τμήματα, αφού ανάδοχος είναι η ίδια εταιρεία, εάν και οι μεγάλες εκπτώσεις δημιουργούν εύλογα ερωτήματα.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει ότι το έργο χωρίστηκε σε επιμέρους τμήματα, ώστε να μπορούν να μετάσχουν περισσότερες και μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες και παράλληλα, ότι, με αυτό τον τρόπο, εξοικονομούνται περισσότερα χρήματα, σε σχέση με την ενιαία δημοπράτηση.
Το Πάτρα – Πύργος, είναι μήκους 75 χλμ. και έχει αποσχιστεί από την «Ολυμπία Οδό».