Μπορεί η Ελλάδα να καταστεί εμπορευματικός κόμβος της ΝΑ Ευρώπης;
Μπορεί η Ελλάδα να καταστεί hub των Βαλκανίων;
Σήμερα, δεν είναι.
Στο μέλλον;
Ναι, υπό αυστηρές προϋποθέσεις.
Τον πλήρη εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, την επαρκή σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια και ΒΙΠΕ, την ανανέωση του στόλου των ελληνικών φορτηγών και τη δημιουργία σύγχρονων εμπορευματικών κέντρων.
Θα μείνουμε στο τελευταίο.
Στην Αττική πρόκειται να δημιουργηθούν το Θριάσιο Ι, το Hull Logistics Park, το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής και το νέο logistics center της ΠΑΕΓΑΕ, ενώ στη Θεσσαλονίκη, το Εμπορευματικό / Επιχειρηματικό Πάρκο στον Γκόνο.
Θα υλοποιηθούν όλα τα ανωτέρω; Το ελπίζουμε.
➡️Τι έχει δείξει η πράξη;
Το λιμάνι του Πειραιά, στο εμπορευματικό σκέλος, αναπτύσσεται κυρίως, λόγω της εξαγοράς του από την κινεζική Cosco, η οποία βρίσκεται στην 4η θέση των liners.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναπτύσσεται, λόγω (και) της «στρατηγικής τοποθέτησης» της γαλλικής CMA – CGM σε αυτό, η οποία είναι στην 3η θέση των liners.
Πως θα «γεμίσουν κουτιά» / εμπορεύματα τα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα που βρίσκονται υπό σχεδιασμό;
Εκτός από τις όποιες δυνατότητες της εγχώριας οικονομίας / κατανάλωσης, μήπως είναι προς το συμφέρον της ελληνικής πλευράς (Πολιτείας και Αγοράς), να «πείσει» την MSC, τη MAERSK, τη Hapag-Lloyd, τη ZIM, κ.ά, να «εντείνουν» την παρουσία τους στην Ελλάδα;