Θα μπουν τα πλευρικά διόδια σε Αγ. Στέφανο και Βαρυμπόμπη; Είναι κάτι που απασχολεί τις τοπικές κοινωνίες (Διόνυσος, Κηφισιά, Αγ. Στέφανος, κτλ.), αλλά και τη «Νέα Οδό» (πρόκειται για την εταιρεία που εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο από την Μεταμόρφωση έως τα Σκάρφεια) εδώ και χρόνια.
«Όχι», λέει ο σχεδόν (αν)αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος Πάνος Σκουρλέτης, εάν και ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν έχει λάβει ξεκάθαρη θέση.
Σύμφωνα με τη «Νέα Οδό», τα πλευρικά διόδια στον Αγ. Στέφανο θα κοστίζουν 0,8 ευρώ για τα αυτοκίνητα και 2,9 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά και στην Βαρυμπόμπη 0,5 ευρώ και 1,8 ευρώ αντίστοιχα.
Αρκετοί υποστηρίζουν ότι τα ανωτέρω πλευρικά διόδια θα λειτουργήσουν εντός του 2017,άλλοι όχι, με το επιχείρημα ότι το ελληνικό δημόσιο θα προσπαθήσει να έρθει σε συμβιβασμό με την «Νέα Οδό».
Ωστόσο, η μη λειτουργία των διοδίων συνεπάγεται διαφυγόντα έσοδα αρκετών εκατ. ευρώ για την κοινοπραξία, η οποία τα διεκδικήσει, από το ελληνικό δημόσιο, με τη μορφή των «αποζημιώσεων».
Πάντως, εάν επιβληθούν πλευρικά διόδια, θα επιβαρυνθούν οικονομικά, όχι μόνο οι κάτοικοι των γύρω περιοχών, αλλά και οι εργαζόμενοι αρκετών εταιρειών που βρίσκονται παραπλεύρως της εθνικής οδού.