Μετά τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε ιδιώτες οδηγείται το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο είναι το πρώτο από τα περιφερειακά λιμάνια που ιδιωτικοποιείται.
Πιο συγκεκριμένα, για 40 χρόνια παραχωρείται το εμπορικό λιμάνι Φίλιππος Β’, το οποίο βρίσκεται έξω από τη πόλη.
Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό κατατέθηκε 1 μόνο δεσμευτική προσφορά από το κοινοπρακτικό σχήμα BLACK SUMMIT – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Όπως ανέφεραν στο metaforespress.gr ναυτιλιακοί αναλυτές, «το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας έχει περιορισμένες δυνατότητες, οπότε η κατάθεση μίας δεσμευτικής προσφοράς δεν εκπλήσσει».
Πλέον, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας.
Στις 5 Μαΐου, σύμφωνα με το τωρινό χρονοδιάγραμμα, κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για την Αλεξανδρούπολη.
Δικαίωμα κατάθεσης προσφορών έχουν τα σχήματα QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, η κοινοπραξία CAMERON S.A – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS, η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΟΛΘ.
Η (γεωπολιτική) σημασία του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, έπειτα και από τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας, έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις.
Με γνώμονα αυτό, εικάζεται ότι δεσμευτική προσφορά θα καταθέσουν τα σχήματα, τα οποία περιέχουν και αμερικανικά συμφέροντα, δηλαδή η QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT και η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, τα περισσότερα μέλη της οποίας κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά για την Καβάλα.
Ωστόσο, σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις, η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS κάνει «δεύτερες» σκέψεις.
Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, βέβαιη θεωρείται η κατάθεση προσφοράς από το σχήμα CAMERON S.A – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS, ενώ ο ΟΛΘ φαίνεται ότι θα απέχει, όπως στην Καβάλα.
Αντίστοιχα, για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας οι δεσμευτικές προσφορές υπολογίζονται έως τα τέλη Ιουνίου.
Δικαίωμα κατάθεσης προσφορών έχουν τα σχήματα ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LTD, QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ, η κοινοπραξία ARCHIRODON GROUP N.V.- ANEK & ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS, η κοινοπραξία GRIMALDI EUROMED – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. και ο ΟΛΘ.
Σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς αναλυτές που συνομίλησε το metaforespress.gr, «στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ίσως κατατεθούν οι περισσότερες δεσμευτικές προσφορές».
Αρκετοί θεωρούν ως φαβορί τον ιταλικό όμιλο Grimaldi, αλλά μετά τα όσα τραγικά συνέβησαν στο πλοίο Euroferry Olympia, ίσως να μην επαληθευτούν.
Για την Ηγουμενίτσα φαίνεται ότι ίσως κατέβει ο ΟΛΘ, αλλά και σχήματα ελληνικών συμφερόντων.
Σημειώνεται ότι σε Ηγουμενίτσα και Αλεξανδρούπολη οι διαγωνισμοί είναι πλειοδοτικοί και ότι πωλείται το 67% των λιμένων.