Μεγαλώνει, όπως όλα δείχνουν, η επιρροή Ιταλών και Γάλλων στα μέσα σταθερής τροχιάς της Ελλάδας.
Έχουμε και λέμε:
-Το Μετρό Θεσσαλονίκης οδηγείται στην ιταλική ATM (Azienda Trasporti Milanesi), η οποία είναι κρατική εταιρεία και διαχειρίζεται το μετρό του Μιλάνου και τη γαλλική Egis, η οποία διαθέτει έντονη δραστηριότητα σε έργα μετρό, σιδηροδρόμου, οδικών αξόνων και αεροδρομίων.
Μάλιστα, το 65% της δραστηριότητάς της Egis είναι εκτός Γαλλίας. Στην Ελλάδα, εκτός από το Μετρό Θεσσαλονίκης, η γαλλική εταιρεία θα αναλάβει (μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού.
-Στον ελληνικό σιδηρόδρομο, δεσπόζουσα θέση διαθέτει η ιταλική Hellenic Train, η οποία είναι θυγατρική της Trenitalia.
Σε έναν άλλο επιμέρους τομέα, τα σιδηροδρομικά συστήματα, κυρίαρχη θέση διατηρεί η γαλλική Alstom, με τη γαλλική επιρροή να ενισχύεται έπειτα από την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας για τη μεταφορά σιδηροδρομικής τεχνογνωσίας μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας, η οποία θα εξελιχθεί σε συνεργασία μεταξύ ΟΣΕ και SNCF.
Τα συνολικά έσοδα της SNCF έφτασαν πέρυσι το ρεκόρ των 41,4 δισ. ευρώ (με σχεδόν το 40% εκτός Γαλλίας), αυξημένα κατά 19% σε σχέση με το 2021 και 18% σε σχέση με το 2019.