Αρκετές ειδήσεις περιελάβανε η χθεσινή συνέντευξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον 3μηνο απολογισμό του υπουργείου, ο οποίος παρουσιάστηκε από τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο.
Θα μείνουμε στις τοποθετήσεις του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, ο οποίος – στην εισαγωγική τοποθέτησή του – απηύθυνε κάλεσμα στους νέους δημάρχους και περιφερειάρχες για «συνεννόηση», υπογραμμίζοντας ότι «δεν πρέπει πλέον να χάσουμε το χρόνο μας σε πολιτικοποίηση έργων ή σε αντιπαραθέσεις οι οποίες, μέχρι σήμερα, έχουν αποδειχθεί ότι φέρουν πλείστα όσα προβλήματα και στο τέλος κοστίζουν και στον ελληνικό λαό, αλλά και φυσικά, δεν επιτρέπουν την άμεση απόδοση λύσεων».
Πράγματι, τα «μέτωπα» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι αρκετά, όπως:
-Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, με δικαστικές εκκρεμότητες στα Εξάρχεια και στο Πάρκο Ριζάρη και με δεκάδες εργοτάξια σε όλη την Αθήνα. Ποια στάση θα διατηρήσει ο νέος δήμαρχος Αθηναίων;
-Μετρό Θεσσαλονίκης και flyover Θεσσαλονίκης. Ο νέος δήμαρχος θα συμφωνήσει με τις παρεμβάσεις για το flyover, αλλά και με τις υπάρχουσες παρεμβάσεις για το μετρό και τις μελλοντικές επεκτάσεις;
-Επέκταση της Λ. Κύμης της Αττικής Οδού, με προσφυγή στο ΣτΕ του δήμου Νέου Ηρακλείου που αντιδρά στον σχεδιασμό του έργου.
-ΒΟΑΚ: Υπάρχουν προσφυγές από τους δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου σε θέματα σχεδιασμού του έργου (χαράξεις, παρακάμψεις).
-Διόδια σε Αγ. Στέφανο και Βαρυμπόμπη, με ταυτόχρονη κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης. Στο ενδεχόμενο επιβολής πλευρικών διοδίων αντιδρούν οι δήμοι.
-Τρένο στην Πάτρα. Θα δεχτεί ο επανεκλεγείς δήμαρχος την πρόταση του υπουργείου Μεταφορών; Χθες αποκαλύφθηκε ότι θα επέλθουν μικρές τροποποιήσεις στο έργο, χωρίς μείωση φυσικού αντικειμένου, το οποίο κατατίθεται, εκ νέου, στο CEF για χρηματοδότηση.
Και τα μηνύματα στους παραχωρησιούχους
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, σύμβαση παραχώρησης σημαίνει ρίσκο.
Με αυτή τη φιλοσοφία, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φιλοδοξεί να μετριάσει τα διάφορα αιτήματα αποζημίωσης των παραχωρησιούχων, κυρίως για τα διόδια, αλλά και όχι μόνο.
«Όπου υπάρχει διαπιστωμένη ευθύνη δημοσίου, τότε αποζημιώνει το δημόσιο», σχολίασε, από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό και το κλείσιμο της παραχώρησης στον νέο επενδυτή / πλειοδότη, το υπουργείο απάντησε ότι υπεύθυνο είναι το ΤΑΙΠΕΔ.