Το υπουργείο Τουρισμού βάζει «τρικυμίες» στην εγχώρια ναυτιλιακή κοινότητα. Η αντιπαράθεση προκλήθηκε έπειτα από την πρόθεση του υπουργείου να συστήσει Συμβούλιο Ανάπτυξης Κρουαζιέρας, αφήνοντας «έξω» και κατόπιν παρέμβασης των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ), την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), όπως υποστηρίζει η δεύτερη.
Η ΕΕΚΦΝ κατηγορεί ανοιχτά τους ακτοπλόους και μάλιστα, τονίζει ότι «εμείς, ουδέποτε αναμιχθήκαμε στον κλάδο της ακτοπλοΐας, ούτε κατ’ ελάχιστον. Πως λοιπόν έρχεται το ΣΕΕΝ τώρα και εμπλέκεται με τον κλάδο της κρουαζιέρας, ο οποίος αποτελεί ένα εντελώς ξεχωριστό αντικείμενο;».
Στη σχετική ανακοίνωση, οι εταιρείες κρουαζιέρας υπογραμμίζουν, μεταξύ άλλων, ότι «τα μέλη μας, ύστερα από σύντομη συνύπαρξη με τον ΣΕΕΝ, αποχώρησαν πριν 10 χρόνια και ίδρυσαν τον σημερινό Φορέα διότι, όπως απεδείχθη, η διαφορετικότητα του αντικειμένου του κάθε ενός δεν βοηθούσε στους στόχους και σκοπούς επίλυσης των πολλών προβλημάτων που είχε η ακτοπλοΐα, με αποτέλεσμα, ο χρόνος που αφιερώνετο για τον κλάδο της κρουαζιέρας ήτο ανεπαρκής για να εξεταστούν τα ενδιαφέροντα θέματα του κλάδου».
Μάλιστα, η ΕΕΚΦΝ τονίζει ότι «παραγνωρίζουν οι υπεύθυνοι του ΣΕΕΝ την ιστορική πραγματικότητα πολλών δεκαετιών, όπου η ακτοπλοΐα είχε αποκλειστικά δικό της φορέα, αρχικά την Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και στη συνέχεια τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Η Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων ήτο μακροβιότερος Φορέας, με κορμό την κρουαζιέρα».
Όπως διαπιστώνει κανείς, το ύφος της ανακοίνωσης των εταιρειών κρουαζιέρας είναι έντονο, κάτι το οποίο… δεν είναι και το καλύτερο, καθώς ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα έχουν δοκιμαστεί εφέτος και θα δοκιμαστούν και του χρόνου.
Πάντως, εάν ισχύει η πρόθεση του υπουργείου Τουρισμού περί σύστασης Συμβουλίου Ανάπτυξης Κρουαζιέρας, με ενδιαφέρον αναμένεται τυχόν αντίδραση του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο έχει την εποπτεία του την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ), στην οποία μετέχει και… στέλεχος του υπουργείου Ναυτιλίας.