Όπως στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έτσι και στο λιμάνι του Βόλου, η κυβέρνηση αποφάσισε – την τελευταία στιγμή – την ακύρωση του διαγωνισμού.
Ο διαγωνισμός του λιμένα Βόλου είχε… ουσιαστικά ολοκληρωθεί, με την ανάδειξη του ΟΛΘ ως «Προτιμητέου Επενδυτή» για την εξαγορά του 67% του λιμένα, έναντι 51 εκατ. ευρώ (ως «Επιλαχόντας Προτιμητέος Επενδυτής», δηλαδή 2ος πλειοδότης, ήταν η Goldair, με προσφορά 25 – 26 εκατ. ευρώ, η οποία – στη συνέχεια – κινήθηκε νομικά κατά την ανακήρυξη του ΟΛΘ ως «Προτιμητέου Επενδυτή»).
Γιατί «πήρε» η κυβέρνηση το λιμάνι του Βόλου από τον Ιβάν Σαββίδη;
➡️Επισήμως, επειδή η κυβέρνηση και το Υπερταμείο αναζητούν ένα άλλο μοντέλο αξιοποίησης.
Αυτό, σημαίνει ότι, είτε το λιμάνι θα παραμείνει εξ ολοκλήρου υπό τον έλεγχο του δημοσίου, όπως η Αλεξανδρούπολη, είτε το λιμάνι θα αξιοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων, όπως η Καβάλα.
➡️Ανεπισήμως, η κυβέρνηση έστειλε σαφές μήνυμα προς τον Ιβάν Σαββίδη, από τον οποίο του «πήρε» ένα λιμάνι, στο οποίο είχε καταθέσει μια άκρως δελεαστική προσφορά (έστω και πριν τον Daniel).
Στο σημείο αυτό, οι ερμηνείες / εικασίες είναι πολλές, όπως:
📌Η κυβέρνηση στέλνει ένα θετικό μήνυμα προς τις ΗΠΑ, καθώς «πήρε» από τον Ιβάν Σαββίδη ένα «περιουσιακό στοιχείο».
📌Η κυβέρνηση «πιέζει» τον Ιβάν Σαββίδη για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ζητώντας του – έμμεσα – να έρθει σε κάποιο συμβιβασμό με τους υφιστάμενους ισχυρούς μετόχους μειοψηφίας (Γάλλοι της CMA CGM) ή και με τους νέους επενδυτές (Όμιλος Ντρέιφους / LeonidsPort).