Ρώσοι, Γάλλοι, Κινέζοι και σε λίγο, Αμερικανοί και Ιταλοί στα ελληνικά λιμάνια; Διαφορετικά συμφέροντα αρχίζουν να συγκεντρώνονται στα ελληνικά λιμάνια, κάτι το οποίο φανερώνει τη δυναμική τους.
Οι Κινέζοι της Cosco «κυριαρχούν» στο λιμάνι του Πειραιά και ο Ιβάν Σαββίδης και οι Γάλλοι της CMA CGM στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το επόμενο διάστημα, με ενδιαφέρον αναμένεται η εξέλιξη των διαγωνισμών για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας.
Θα επικρατήσουν οι Αμερικανοί στην Αλεξανδρούπολη, κυρίως για γεωστρατηγικούς και στρατιωτικούς λόγους;
Θα καταθέσει ο Ιταλός εφοπλιστής Εμ. Γκριμάλντι την πιο ανταγωνιστική προσφορά για την Ηγουμενίτσα, εξαιτίας της ισχυρής παρουσίας του στην Αδριατική;
Θα «χτυπήσει» ο ΟΛΘ, έως το τέλος, κάποια από τα τρία λιμάνια, καθιστώντας τα συμπληρωματικά με τη Θεσσαλονίκη;
Πως θα κινηθούν οι ελληνικές εταιρείες που μετέχουν, είτε σε κοινοπραξίες (όμιλος Κοπεζούλου, Goldair), είτε μόνες τους (ATTICA) στους διαγωνισμούς;
Εντός του έτους οι απαντήσεις, καθώς – παρά τις καθυστερήσεις – εκτιμάται ότι εφέτος θα ανακηρυχθούν οι ανάδοχοι για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας.
Στα δυο μεγάλα λιμάνια και στον Πειραιά αναζητείται η λύση του «γόρδιου δεσμού» για τον προβλήτα 4, η κατασκευή του οποίου είναι η «απόλυτη προτεραιότητα» για την Cosco (τα κουτιά είναι εκείνα που φέρνουν τα πολλά έσοδα και κέρδη).
Αντίστοιχα, στη Θεσσαλονίκη, οι Γερμανοί της DIEP κάποτε θα αποχωρούσαν, εξασφαλίζοντας κάποιο premium. H Belterra του Ιβάν Σαββίδη δεν έχασε την ευκαιρία, ενισχύοντας τη θέση της στο λιμάνι. Και εδώ, η κατεύθυνση είναι σαφής: εμπορευματοκιβώτια και χύδην φορτίο.