Ακούστηκε ότι μπορεί να ακυρωθεί. Τελικά, θα συνεχιστεί ως έχει. Ο λόγος για τον διαγωνισμό της κατασκευής του νέου προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ (νότια ζώνη, φάση Α), αρχικού προϋπολογισμού 136 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οδηγείται στην ΤΕΚΑΛ, η οποία προσέφερε «γενναία» έκπτωση (η προσφορά της κυμάνθηκε στα 103 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ).
Σημειώνεται ότι η ΤΕΚΑΛ έχει υλοποιήσει και τα έργα στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, στη ναυπηγοεπισκευαστική βάση Περάματος, στον προβλήτα πετρελαιοειδών και στον νέο κρηπιδότοιχο στον Αγ. Νικόλαο.
Σχετικά με το νέο προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ, πρόκειται για ένα αρκετά δύσκολο έργο, το οποίο είναι ουσιαστικά «ανοιχτής θαλάσσης, με μεγάλα βάθη», όπως αναφέρουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου.
Προβλέπεται η δημιουργία 2 θέσεων ελλιμενισμού, με την ανατολική θέση να έχει μήκος 390 μέτρα και λειτουργικό βάθος -19 μέτρα. H δυτική θέση έχει μήκος 350 μέτρα και λειτουργικό βάθος -29,50 μέτρα.
H συντριπτική πλειοψηφία της χρηματοδότησης προέρχεται από την ΕΕ, ενώ η ίδια συμμετοχή του ΟΛΠ στα 5 – 6 εκατ. ευρώ.
Όταν ολοκληρωθεί, θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του Οργανισμού στην κρουαζιέρα, η οποία παρουσιάζει ανοδική πορεία.
Το έργο εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ και – όπως όλα δείχνουν – θα είναι εκείνο που θα φέρει τις πρώτες… μπουλντόζες στο λιμάνι για εφέτος.