Νέες φήμες κυκλοφορούν στην χρηματιστηριακή αγορά περί εισόδου στρατηγικού επενδυτή στην Aegean Airlines.
Πριν από μερικούς μήνες, είχε κυκλοφορήσει ότι ο στρατηγικός επενδυτής προέρχεται από την Τουρκία, τώρα από την Κίνα.
Μάλιστα, οι νέες φήμες μιλούν για πώληση μειοψηφικού ποσοστού στην HNA / Hainan, η οποία διαθέτει, μεταξύ άλλων, παρουσία στις αερομεταφορές, ενώ σχετικά πρόσφατα έγινε γνωστό ότι έφτασε να κατέχει το 9,9% της γερμανικής Deutsche Bank, όντας ο μεγαλομέτοχός της!
Η Aegean Airlines, τα τελευταία χρόνια, διάγει αναπτυξιακή πορεία και έως τα τέλη του χρόνου καλείται να πάρει μια σημαντική επιχειρησιακή απόφαση: τη προμήθεια νέου στόλου αεροσκαφών, όπου θα επιλέξει μεταξύ Airbus ή Boeing.
Η απάντηση της Aegean Airlines
Σχετικό εκτενές άρθρο είχε, σήμερα, η εφημερίδα Deal News. Με χρηματιστηριακή της ανακοίνωση, η Aegean αναφέρει τα εξής:
«Αναφορικά με δημοσίευμα της εφημερίδας Deal News, με ημερομηνία 19 Μαΐου 2017, η εταιρεία ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι η Εταιρεία πάντοτε διερευνά δυνατότητες στρατηγικών συνεργασιών και συμπράξεων, οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο στις εργασίες όσο και στις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής της.
Σε περίπτωση που η Εταιρεία συνάψει στο μέλλον συμφωνία αναφορικά με στρατηγική συνεργασία, ή αντίστοιχη σημαντική επιχειρηματική εξέλιξη, η Εταιρεία θα προβεί σε σχετική ανακοίνωση, προκειμένου να ενημερώσει το επενδυτικό κοινό, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, δεν υπάρχει καμία τέτοια εξέλιξη».
O κινεζικός όμιλος
Μέσα από μια επιθετική πολιτική 67 εξαγορών, περίπου οι μισές από τις οποίες έχουν γίνει τους τελευταίους 16 μήνες, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Dealogic, ο όμιλος ΗΝΑ έχει εξελιχθεί από μια μικρή επαρχιακή αεροπορική εταιρεία, σε έναν κολοσσό με παγκόσμια εμβέλεια και περιουσιακά στοιχεία σε πολλούς τομείς.
Ιδρύθηκε το 1993 από τον Κινέζο μεγιστάνα Τσεν Φενγκ, σήμερα 63 ετών, με την επωνυμία Hainan Airlines στη νότια νησιωτική επαρχία της Χαϊνάν και χρηματοδοτήθηκε από τις τοπικές αρχές.
Τη στήριξαν δάνεια 67 δισ. δολαρίων, που της χορήγησαν έως τα τέλη του 2015 οι δύο κρατικές τράπεζες της Κίνας, China Development Bank και China Ex-Im Bank.
Ο ιδρυτής της, Τσεν Φενγκ, μέσα στα τελευταία δύο χρόνια κατόρθωσε να επεκτείνει την αυτοκρατορία του, όχι μόνο σε πολλούς κλάδους, αλλά και σε πολλά γεωγραφικά μήκη και πλάτη, από την Αυστραλία μέχρι την Ελβετία. Σήμερα ελέγχει από έναν μεγάλο στόλο αεροσκαφών έως ξενοδοχειακούς ομίλους, λέσχες γκολφ, τράπεζες και επενδυτικές.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το 1995, δύο χρόνια μετά την ίδρυση της Hainan, ο Τσεν συναντήθηκε στη Νέα Υόρκη με τον μεγαλοεπενδυτή Τζορτζ Σόρος, τον οποίο και έπεισε να τοποθετήσει 25 εκατ. δολάρια στη τότε νεοπαγή εταιρεία.
Σήμερα, η ΗΝΑ έχει χρηματιστηριακή αξία 8,1 δισ. δολάρια και περιουσιακά στοιχεία αξίας 90 δισ. δολαρίων.
Από την αρχή του έτους, ο όμιλος έρχεται πρώτος σε επενδύσεις στο εξωτερικό, καθώς, πριν από την τελευταία εξαγορά μεριδίου της Deutsche Bank, έχει δαπανήσει περίπου τα 5,5 δισ. δολάρια σε εξαγορές στο εξωτερικό.
Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει το 13% της αξίας όλων των συμφωνιών που έχουν συνάψει κινεζικές επιχειρήσεις από την αρχή του έτους.
Οπως επισημαίνουν σε σχετικό ρεπορτάζ τους οι Financial Times, ο όμιλος ΗΝΑ επιτάχυνε τις συμφωνίες του στο εξωτερικό, την περίοδο που οι κινεζικές αρχές επέβαλαν αυστηρούς περιορισμούς στις εξαγορές των κινεζικών επιχειρήσεων, σε μια προσπάθεια να ανακόψουν τις μαζικές εκροές κεφαλαίων και τη ραγδαία μείωση των συναλλαγματικών διαθεσίμων της Κίνας.
Στο πλαίσιο αυτής της αλλαγής πολιτικής, εμπόδισαν την υλοποίηση συμφωνιών που είχαν ήδη συνάψει στο εξωτερικό η ασφαλιστική Anbang και ο όμιλος ΜΜΕ και ψυχαγωγίας Dalian Wanda.