Η κλιμάκωση των αντεγκλήσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας μπορεί να οδηγήσει σε έναν νέο «Ψυχρό Πόλεμο»;
Πως η επιδείνωση των σχέσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας και η επαναπροσέγγιση μεταξύ της Κίνας και της Ρωσίας μπορούν να επηρεάσουν την Ελλάδα και ειδικότερα, τον κλάδο των μεταφορών;
Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα λιμάνια της χώρας. Ο ΟΛΠ ανήκει στην κινεζική Cosco, o ΟΛΘ στον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη και στο «σφυρί» έχουν βγει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, τα οποία διεκδικούν – μεταξύ άλλων – αμερικανικά σχήματα.
Εάν πλειοδοτήσουν τα αμερικανικά σχήματα στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, αλλά και του Βόλου, το «μωσαϊκό» των ελληνικών λιμένων θα απαρτίζεται από τις μεγαλύτερες δυνάμεις του πλανήτη.
Είναι καλό αυτό για την Ελλάδα; Εάν το εκμεταλλευτεί, όπως πρέπει, είναι: δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας.
Είναι ανταγωνιστικά τα λιμάνια μεταξύ τους; Μπορεί το ένα να «βάλει τρικλοποδιά» στο άλλο;
Το πρώτο είναι προς το συμφέρον όλων, το δεύτερο θα ήταν προτιμότερο να μη συμβεί.