«Σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις, η Γαλλία αρχίζει να επιστρέφει στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι, πριν από μερικά χρόνια, κάποιες εταιρείες πλήρωσαν τα σπασμένα και εγκατέλειψαν τη χώρα, όπως το Carrefour, η Credit agricole και η Societe Generale», αναφέρει, σε δημοσίευμά της, η Le Figaro, σχολιάζοντας την επίσκεψη του Εμ. Μακρόν στην Ελλάδα.
Μάλιστα, στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι «στο πλαίσιο του μεγάλου προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, η εταιρεία της Μασσαλίας CMA CGM υπέγραψε συμφωνία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε κονσόρτιουμ με τη Γερμανία.
Έτσι, αντίθετα με το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο πέρασε σε κινεζικό έλεγχο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παραμένει ευρωπαϊκό. Αυτό έχει στρατηγική σημασία για τη Γαλλία, η οποία θέλει να φρενάρει την επιθετικότητα του Πεκίνου στη νότια Ευρώπη».
Είναι από τις μοναδικές φορές που δίδεται εξήγηση, με γεωπολιτικά χαρακτηριστικά, της εισόδου των Γάλλων στην κοινοπραξία που διεκδίκησε και τελικά απέκτησε το 67% του ΟΛΘ (η κοινοπραξία απαρτίζεται, ακόμη, από τη γερμανική DIEP και τον Ιβάν Σαββίδη) έναντι 230 εκατ.
Τελικά, ΟΛΠ και ΟΛΘ ίσως να μην λειτουργήσουν συμπληρωματικά μεταξύ τους, αλλά ανταγωνιστικά…