Οι ελλείψεις πλοηγών «δοκιμάζουν» τις σχέσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και της Cosco, του νέου μεγαλομετόχου του ΟΛΠ.
Εάν και οι δυο πλευρές παραδέχονται ελλείψεις προσωπικού, ωστόσο διαφωνούν στο καθεστώς λειτουργίας της πλοηγικής υπηρεσίας.
H Cosco και χρήστες του ΟΛΠ φαίνεται ότι επιθυμούν «ιδιωτικοποίηση», το υπουργείο Ναυτιλίας εμμένει σε διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα.
Μάλιστα, οι χρήστες του λιμανιού επανήλθαν με βελτιωτική πρόταση, ζητώντας ιδιωτική πλοηγική υπηρεσία, από τον πάροχο λιμενικών υπηρεσιών, δηλαδή τον ΟΛΠ, σε παράλληλη λειτουργία με τη δημόσια.
Εάν και «τρέχουν» διαγωνισμοί για την κάλυψη θέσεων στη πλοηγική υπηρεσία, η Cosco εμφανίζεται δυσαρεστημένη, αφού οι καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση π.χ. των κρουαζιερόπλοιων πλήττουν την εικόνα του ΟΛΠ.