Σχολιάστηκε η απουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη από τα εγκαίνια, το πρωί του Σαββάτου (8/9), του «Ασημένιου Βέλους» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Την κυβέρνηση εκπροσώπησαν ο Νίκος Μαυραγάνης, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και o Βασίλης Κόκκαλης, υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οι οποίοι προέρχονται από το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Από την εκδήλωση απουσίαζαν, πέρα από τον υπουργό Μεταφορών, οι διοικήσεις σιδηροδρομικών εταιρειών, όπως του ΟΣΕ.
Η απουσία των ανωτέρω, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, ήταν δικαιολογημένη, αφού το βράδυ της Παρασκευής (7/9) άλλαξε το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, στο οποίο αναφερόταν ότι η επιθεώρηση των περιπτέρων της ΔΕΘ θα ξεκινούσε στις 9.30 το πρωί.
Πράγματι, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Θάνος Βούρδας επιθεωρούσαν τα περίπτερα των ΔΕΚΟ του υπουργείου από το πρωί του Σαββάτου, καθώς ο Αλέξης Τσίπρας ήταν προγραμματισμένο ότι θα τα επισκεπτόταν, όπως κι έγινε.
Ωστόσο, υπάρχει κι άλλη ερμηνεία. Στη Θεσσαλονίκη ακούστηκε ότι εξεταζόταν, μέχρι και την τελευταία στιγμή, η ολιγόλεπτη παρουσία του Αλέξη Τσίπρα στο δοκιμαστικό δρομολόγιο του «Ασημένιου Βέλους» και μάλιστα, είχαν υπάρξει και οι σχετικές συνεννοήσεις για λόγους ασφαλείας.
Τελικά, η επίσκεψη δεν έγινε, διότι – σύμφωνα με ορισμένες πηγές – υπήρξαν εισηγήσεις ότι το «Ασημένιο Βέλος» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα τρένα των Ιταλών της FSI, αλλά ένα μετασκευασμένο τρένο παλαιότερης τεχνολογίας.
Στο σημείο αυτό και – σύμφωνα με νεότερη επικοινωνία στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το metaforespress.gr – “το τρένο που παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ είναι το πιο προηγμένο που μπορεί να φιλοξενήσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος με τις υπάρχουσες συνθήκες”.
Άξιο αναφοράς είναι ότι την επόμενη ημέρα, την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου, απουσίαζε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα εγκαίνια των περιπτέρων του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, κάτι το οποίο παρατήρησαν αρκετοί.