Σημαντικές αλλαγές επήλθαν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο αλλάζει κατά τα 2/3.
👉Νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ορίστηκε ο Χρίστος Δήμας, βουλευτής Κορινθίας, ο οποίος διατέλεσε – στην προηγούμενη κυβέρνηση – υφυπουργός Οικονομικών.
Ο κ. Δήμας διαδέχεται τον Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος – σύμφωνα με πολιτικούς συντάκτες – απομακρύνθηκε, επειδή – για κάποιο διάστημα – «δεν υπερασπίστηκε αρκετά την κυβέρνηση στο θέμα των Τεμπών και στον σιδηρόδρομο».
Για κάποιους, το ανωτέρω επιχείρημα έχει βάση, κάποιοι άλλοι, το απορρίπτουν.
👉Επίσης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αποφάσισε να συστήσει θέση αναπληρωτή υπουργού, με αρμοδιότητα της μεταφορές, τοποθετώντας τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη, βουλευτή Νότιου Τομέα Αθηνών και πρώην υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πλέον, οι μεταφορές «αναβαθμίζονται» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αποκτώντας «δικό τους υπουργό».
👉Ωστόσο, ενώ οι μεταφορές «αποκτούν» αναπληρωτή υπουργό, «χάνουν» παράλληλα υφυπουργό.
Ο πρωθυπουργός αποφάσισε να μην ανανεώσει τη θητεία του υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου («το ποιοι είναι οι συνεργάτες του πρωθυπουργού είναι δικό του προνόμιο. Οι υπουργοί επιλέγονται από τον πρωθυπουργό, οι βουλευτές από τον λαό», ήταν το πρώτο σχόλιό του σε ραδιοφωνική εκπομπή, μετά τον ανασχηματισμό), αλλά και να μην ανακοινώσει αντικαταστάτη.
👉Στον αντίποδα, υφυπουργός Υποδομών παρέμεινε ο Νίκος Ταχιάος. Ορισμένοι πολιτικοί αναλυτές αναφέρουν ότι η παραμονή του κ. Ταχιάου εδράζεται στην καλή σχέση που διατηρεί με το πρωθυπουργικό περιβάλλον, άλλοι, στο έργο που έχει επιδείξει σε υποδομές / κατασκευές, ενώ άλλοι, υποστηρίζουν ότι «δεν γινόταν να αλλάξει και ο υπουργός και ο υφυπουργός στις υποδομές», κάτι ωστόσο που συντελέστηκε στις μεταφορές.
👉Έπειτα από τις ανωτέρω εξελίξεις, ορισμένοι θέτουν το ερώτημα «εάν οι αλλαγές συμπαρασύρουν και τους Γενικούς Γραμματείς», κάτι στο οποίο αναμένεται, σε εύλογο διάστημα, να δώσουν απαντήσεις ο νέος υπουργός και ο αναπληρωτής υπουργός, σε συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου.