Το πιο πολύπαθο, αλλά και σημαντικό έργο της Θεσσαλονίκης δείχνει ότι «μπήκε στις ράγες».
Έτσι, το 2020 θα παραδοθούν 9 σταθμοί της κύριας γραμμής και οι υπόλοιποι 4 το 2022, ενώ το 2021 θα ολοκληρωθεί η επέκταση στην Καλαμαριά.
Τα δυο έργα, ύψους άνω του 1,35 δις., έχουν ως κατασκευή τον «Άκτωρα». Ο «Άκτωρ» ανέλαβε την κύρια γραμμή, λόγω των γνωστών αδυναμιών της ΑΕΓΕΚ και την επέκταση στη Καλαμαριά, κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας, από τις αρχές του 2016, οπότε μπήκε ο «Άκτωρ» στην κύρια γραμμή πραγματοποιήθηκαν κατασκευαστικές εργασίες 100 εκατ., όταν την προηγούμενη δεκαετία οι αντίστοιχες εργασίες είχαν φτάσει τα 200 εκατ.
Με άλλα λόγια, ο Άκτωρ υλοποίησε το 50% των εργασιών που η προηγούμενη κοινοπραξία, υπό την ΑΕΓΕΚ, χρειάστηκε 10 χρόνια.
Το έργο σήμερα βρίσκεται στο 52% του οικονομικού αντικειμένου και η επέκταση στην Καλαμαριά στο 28%.
Υπενθυμίζεται ότι η κύρια γραμμή, που συμβασιοποιήθηκε το 2006, όριζε την ολοκλήρωση του έργου τον Οκτώβριο του… 2012.
Οι αιτίες για την πολυετή καθυστέρηση πολλές, όπως το γεγονός ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της αναδόχου κοινοπραξίας (ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ / IMPREGILO / ANSALDO STS / SELI / HITACHI Rail Italy) αντιμετώπισαν προβλήματα ή εξαγοράστηκαν.