Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αποτελεί, από τα οδικά έργα, ίσως το πιο σημαντικό της τρέχουσας περιόδου.
Ο ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα, το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, με τις δεσμευτικές προσφορές να λαμβάνουν νέα παράταση, στις 20 Απριλίου.
Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ, απαιτεί σημαντικά κεφάλαια μεν, αλλά από την άλλη πλευρά, αναμένεται να αποτελέσει έναν από τους πλέον «χρυσοφόρους» οδικούς άξονες, με σημαντικό cash flow.
Αυτό, διότι η Κρήτη έχει σημαντική «εσωτερική» αγορά, αλλά και διεθνή, τη θερινή περίοδο, σε συνδυασμό με το νέο αεροδρόμιο, στο Καστέλι.
Αρχικό ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευσή του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο έχουν εκδηλώσει οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Vinci και Μυτιληναίος – Intertoll.
Στα ανωτέρω σχήματα δεν μετέχει η Intrakat, με στελέχη της νέας διοίκησης της εταιρείας να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για την απόφαση της προηγούμενης διοίκησης.
Ορισμένοι θα υποστηρίξουν ότι η Intrakat θα μπορούσε να εισέλθει στο σχήμα της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, δεδομένου ότι πρόκειται να εξαγοράσει τη θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, την κατασκευαστική ΑΚΤΩΡ, κάτι το οποίο όμως ενέχει «κινδύνους», καθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έχει εγκρίνει ακόμα την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat.
Επίσης, θεωρείται δύσκολο, κάποιος ανταγωνιστής της εταιρείας να την «αφήσει» να εισέλθει σε κάποιο σχήμα που έχει ήδη διαμορφωθεί.
Για παράδειγμα, στην Αττική Οδό, η Intrakat εισήλθε, σε δεύτερη φάση, στη διεκδίκηση του οδικού άξονα, μέσω της πορτογαλικής κοινοπραξίας Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco που έψαχνε ελληνική εταιρεία για εταίρο.