Η χθεσινή ημέρα, όπως και να το δει κανείς, δρομολογεί εξελίξεις προς κάθε πλευρά στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Χθες ήταν τα «αποκαλυπτήρια» των αμαξοστοιχιών ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Ας ξεκινήσουμε από τους Ιταλούς ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον ιταλικό όμιλο της FS, o οποίος – κατά γενική ομολογία – είναι από τους ισχυρότερους σιδηροδρομικούς ομίλους της Ευρώπης.
Οι αμαξοστοιχίες ETR αποτελούν την πιο σημαντική επενδυτική κίνηση των Ιταλών της FS στην Ελλάδα και εκείνη που θα αποτελέσει το μεγάλο crash test με τον επιβάτη.
Θα «αγκαλιάσει» το επιβατικό κοινό τις νέες αμαξοστοιχίες; Θα είναι βελτιωμένη η ταξιδιωτική εμπειρία;
Θα είναι ασφαλή τα ταξίδια, καθώς η απόφαση των Ιταλών να δρομολογήσουν ανακατασκευασμένες αμαξοστοιχίες στην Ελλάδα προκάλεσε αντιδράσεις;
Στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντούν «ναι».
«Πάμε» στον ΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «έκανε την κίνησή» της, έφερε αμαξοστοιχίες. Αυτομάτως, «πίεση» μεταφέρεται στον διαχειριστή υποδομής, τον ΟΣΕ ο οποίος καλείται να ελαχιστοποιήσει τις (αρκετές) βραδυπορίες του δικτύου, ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα και οι ταχύτητες.
Ακολούθως, και το υπουργείο Μεταφορών καλείται να προβεί σε μια πιο «γενναία πολιτική» απέναντι στον ΟΣΕ, διοχετεύοντας περισσότερα κονδύλια για την άμεση ανάταξη του δικτύου.
Χθες το πρωί, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Maurizio Capotorto υποδέχτηκε τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Ιωάννη Ξιφαρά και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα στις νέες αμαξοστοιχίες.
Οι τρεις τους, τα είπαν για αρκετή ώρα. Το κλίμα ήταν θετικό, τόσο μπροστά στις κάμερες, όσο και πίσω από αυτές…