Ο ΟΑΣΘ, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται σε μια μεταβατική κατάσταση, καθώς αποτελεί μία εταιρεία υπό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία.
Το επόμενο διάστημα, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλούνται να αποφασίσουν το μέλλον του ΟΑΣΘ.
Στη Θεσσαλονίκη διακινούνται διάφορα σενάρια για το μέλλον του Οργανισμού, όπως:
-Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού, με νέο ΑΦΜ.
-Απευθείας ένταξη του Οργανισμού στον νέο Μητροπολιτικό Φορέα Θεσσαλονίκης.
-Ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, παρόλο που διαψεύδεται ανά περιόδους, έχοντας προηγηθεί προεπισκόπηση της αγοράς και δεδομένου ότι και το Μετρό Θεσσαλονίκης θα το διαχειρίζονται ιδιώτες.
Σε βραχυπρόθεσμη περίοδο, ο ΟΑΣΘ αναμένει την προμήθεια συνολικά 130 νέων λεωφορείων από τον μεγάλο διαγωνισμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και, όπως όλα δείχνουν, την παράταση των συμβάσεων του ΟΣΕΘ με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Στο μεσοδιάστημα, ο ΟΣΕΘ θα προκηρύξει νέο διαγωνισμό για την ανάθεση των γραμμών.
Με ενδιαφέρον αναμένεται, εάν στον διαγωνισμό του ΟΣΕΘ, όπως και στον αντίστοιχο του ΟΑΣΑ εμφανιστούν εταιρείες, εκτός από τα ΚΤΕΛ.