Αναστάτωση προκάλεσε – για μία ακόμη φορά – η Ryanair, ανακοινώνοντας την απόφαση της να κλείσει τη βάση της Αθήνας για τη χειμερινή περίοδο.
Μάλιστα, γνωστοποιήθηκαν και τα αιτήματα της ιρλανδικής εταιρείας προς την ελληνική κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία (Τουρισμού και Μεταφορών).
Στις επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση, ο CEO της Ryanair αναφέρεται στο αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας, με τη προμήθεια των νέων αεροσκαφών της Boeing (η Ryanair το 2026 σχεδιάζει να διαθέτει περισσότερα από 600 αεροσκάφη, διακινώντας 225 εκατ. επιβάτες ετησίως), στην ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας εκτός της περιόδου αιχμής και στη δέσμευσή της για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης προς την Ελλάδα έως το 2026 (από τα 5 εκατ. το 2019 στα 10 εκατ. το 2026, με τη διεξαγωγή – μεταξύ άλλων – νέων δρομολογίων σε Ιωάννινα και Βόλο και τη “διασφάλιση” 2 – 2,5 εκατ. τουριστών εκτός της περιόδου αιχμής).
Τα ανωτέρω, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η Ryanair, θα υλοποιηθούν υπό την προϋπόθεση κάλυψης συγκεκριμένων προϋποθέσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να εφαρμοστούν προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες (αναστολή του Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων των 12 ευρώ τη χειμερινή περίοδο, εισαγωγή περαιτέρω κινήτρων για τη δημιουργία βάσης αεροσκαφών, αναπροσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής του αεροδρομίου της Αθήνας).
Το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα υπάρξει νέος κύκλος διαπραγματεύσεων μεταξύ των εμπλεκομένων εταιρειών, όπως το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Fraport Greece, οι οποίες – κατά γενική ομολογία – παρουσιάζουν καλές επιδόσεις τη φετινή περίοδο.
Που βρίσκεται η «αλήθεια»; Ποιος έχει δίκιο; Η Ryanair με το «ανοιγο-κλείσιμο» των βάσεων;
Το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Fraport Greece, τα οποία έχουν συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική και περιθώρια ελιγμών (όροι σύμβασης παραχώρησης, καθορισμός ΤΕΑΑ από το ελληνικό δημόσιο, κ.α.);
Πάντως, το σίγουρο είναι ότι, όσες περισσότερες πτήσεις υπάρχουν σε όσα περισσότερα αεροδρόμια, τόσο το καλύτερο για τις τοπικές οικονομίες, αλλά και τον επιβάτη (περισσότερες επιλογές, μεγαλύτερος ανταγωνισμός στις τιμές).
Κυρίως, για την περιφέρεια, η οποία «διψά» για περισσότερες συνδέσεις εκτός της θερινής περιόδου.
Για παράδειγμα, η επιστολή της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων προς το υπουργείο Τουρισμού είναι ενδεικτική…
Ας τα βρουν. Φθηνά εισιτηρια θελουμε