Κορυφώνεται η αγωνία για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Ηγουμενίτσας και ειδικότερα, για τη διάθεση του 67% του λιμένος.
Εντός του μήνα αναμένεται το άνοιγμα των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών των τριών «μονομάχων» για τον ΟΛΗΓ και συγκεκριμένα των εξής σχημάτων:
-ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ & ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
-ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED S.p.A. – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.
-ΟΛΘ Α.Ε.
Σύμφωνα με στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, «στην Ηγουμενίτσα, σε αντίθεση με την Καβάλα και πιθανώς την Αλεξανδρούπολη, αναμένεται μεγαλύτερη “ένταση ανταγωνισμού” στις οικονομικές προσφορές».
Ουσιαστικά, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας διεκδικείται από τους δυο κύριους χρήστες του, την ελληνική ATTICA, στην οποία ανήκουν οι HSW, Superfast και BlueStar και την ιταλική Grimaldi, στην οποία ανήκει η Minoan Lines.
Επίσης, από τον ΟΛΘ που επεκτείνεται στα Βαλκάνια με τη δημιουργία dry ports.
Ποιος θα επικρατήσει; Ποιο σχήμα έβαλε «βαθύτερα το χέρι στην τσέπη» για ένα λιμάνι με κύκλο εργασιών 5,6 εκατ. ευρώ και κερδών 0,6 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2021);
Πάντως, εμείς που επισκεφθήκαμε την 86η ΔΕΘ, καταλάβαμε ότι «ο ΟΛΘ το θέλει»…