Tην υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία του πέτυχε ο ΟΛΠ το 2021. Ο Οργανισμός ανακοίνωσε έσοδα 154,2 εκατ., έναντι 132,9 εκατ. της χρήσης του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 16%.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 49,2 εκατ., έναντι 36,9 εκατ. της χρήσης του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 33,3% και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 36,8 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 39,4%!
Που «κρύβεται» η αιτία για τα κέρδη – ρεκόρ του ΟΛΠ; Ασφαλώς στα «κουτιά» και σε δεύτερο βαθμό στις βελτιωμένες επιδόσεις στην κρουαζιέρα και στη διακίνηση αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την ανάλυση των οικονομικών επιδόσεων του ΟΛΠ από το metaforespress.gr:
-Επί συνόλου κύκλου εργασιών 154,2 εκατ., τα «κουτιά», δηλαδή τα έσοδα από τον προβλήτα Ι και το αντάλλαγμα της παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ ανήλθαν στα 99,7 εκατ.
Δηλαδή, τα «κουτιά» αποτέλεσαν σχεδόν τα 2/3 των εσόδων του ΟΛΠ ή το 64,6%.
-Ο ΟΛΠ σημείωσε κέρδη μετά από φόρους 36,8 εκατ. Ποιοι τομείς συνέβαλαν στα κέρδη αυτά;
Με «αξιοσημείωτη απόσταση», οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, οι οποίοι απέδωσαν πέρσι καθαρά κέρδη 54,7 εκατ., με δεύτερη την ακτοπλοΐα, με κέρδη 3,8 εκατ., ενώ σε κέρδη επέστρεψε και η κρουαζιέρα (3,1 εκατ.).
Αντίθετα, ζημιογόνος κατά 11,8 εκατ. ήταν ο προβλήτας Ι.
Κι όλα αυτά, όταν η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ), τη τελευταία διετία, παραμένει μειωμένη στον Πειραιά, λόγω των lockdown και της μειωμένης παραγωγής στην Κίνα.
Τα «κουτιά» (έσοδα από τον προβλήτα Ι και από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ) αποτελούν σχεδόν τα 2/3 των εσόδων του ΟΛΠ ή το 64,6%
Γενικότερα, ο Πειραιάς, που βασίζεται κυρίως σε φορτία διαμετακόμισης από την Ασία, λόγω απόστασης από τα κέντρα παραγωγής της ΕΕ, κινδυνεύει να «χάσει» μερίδιο αγοράς. Ταυτόχρονα όμως, η μεταβολή της εφοδιαστικής αλυσίδας παρέχει και ευκαιρίες.
Για παράδειγμα, ο ΟΛΠ έχει εντείνει τις συζητήσεις με ευρωπαϊκές και ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να υποδείξει τα οφέλη του Πειραιά.