Σχεδόν σε «απόλυτο κυρίαρχο» των οδικών αξόνων της Ελλάδας εξελίσσεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πλειοδότησε (και) στον διαγωνισμό παραχώρησης του κυριότερου τμήματος του ΒΟΑΚ, του Ηράκλειο – Χανιά.
Πλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ελέγχει, εκτός από τη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό (100%), την Εγνατία Οδό (75%), την Αττική Οδό (100%) και τον ΒΟΑΚ (100%, τμήμα Ηράκλειο – Χανιά), διαθέτοντας παράλληλα και μειοψηφικό ποσοστό στην Ολυμπία Οδό (17%).
Με εξαίρεση τον ΒΟΑΚ και κάποια τμήματα του Ε-65, στα οποία θα χρειαστούν κατασκευαστικές εργασίες, οι υπόλοιποι οδικοί άξονες είναι κατασκευασμένοι, έχοντας ως βασικό κόστος τη βαριά συντήρηση.
Επίσης, ως βασικό πλεονέκτημα έχουν, εκτός από την κερδοφορία, το cash flow, τη ρευστότητα που παρέχουν, μέσω των διοδίων.
Είναι ενδεικτικό ότι, στο 9μηνο του 2023, το προσαρμοσμένο EBITDA της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τις παραχωρήσεις έφτασε τα 114,7 εκατ. ευρώ.
Και όποιος διαθέτει ρευστό, διαθέτει δύναμη…