Σε Βουλγαρία και Σκόπια «επεκτείνεται» ο ΟΛΘ. «Επεκτατικές διαθέσεις» επέδειξαν, σε ενημερωτική συνάντηση, οι εκπρόσωποι της γερμανογαλλικής κοινοπραξίας που πλειοδότησε στο διαγωνισμό για το 67% του ΟΛΘ.
Οι εκπρόσωποι της DIEP GmbH, της Terminal Link SAS και του DIMERA Group ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν επενδύσεις σε εμπορευματικά κέντρα σε Θεσσαλονίκη, Βουλγαρία και Σκόπια, με στόχο την αύξηση της «ζώνης επιρροής» του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα, πλοία και φορτία εκτιμάται ότι θα έρθουν από τα λιμάνια της Κωνσταντινούπολης και της Μάλτας και – σε δεύτερο ίσως χρόνο – από Πειραιά και Κωστάντζα.
Σε πρώτη φάση, η κοινοπραξία θα πραγματοποιήσει αλλαγές στην εσωτερική λειτουργία του ΟΛΘ (management, κανονισμός προσωπικού, κτλ.) και σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ σε δεύτερη φάση, θα συντελεστούν οι βαριές επενδύσεις, όπως η επέκταση της 6ης προβλήτας, ώστε η Θεσσαλονίκη να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων.
Επίσης, θα επιδιωχτεί αξιοποίηση των πολλών διαθέσιμων και αναξιοποίητων χώρων στη χερσαία ζώνη, με την κατασκευή ενός εμπορευματικού κέντρου ή εναλλακτικά με το αντίστοιχο Ε/Κ της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Οι επενδύσεις στις υποδομές θα ξεκινήσουν σχεδόν άμεσα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης την 4ετία και χωρίς η κοινοπραξία να κάνει χρήση της «περιόδου χάριτος» που προβλέπει η σύμβαση, επιδιώκοντας – ωστόσο – το ίδιο άμεσα να ολοκληρώσει και το δημόσιο τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις του λιμανιού.
Πάντως, στη Βόρεια Ελλάδα περιμένουν με αγωνία την πορεία αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ, μετανιώνοντας για τα «χαμένα χρόνια» από την προηγούμενη αντίστοιχη απόπειρα και διαπιστώνοντας τη «γιγάντωση» του Πειραιά…