Σε επαγρύπνηση βρίσκονται οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ, έπειτα από την πρόθεση της ΕΕΤΤ να αναπροσαρμόσει το περιεχόμενο της Καθολικής Υπηρεσίας.
Εάν και στελέχη του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής σημειώνουν ότι δεν είναι υπό αμφισβήτηση η σύμβαση που έχουν τα ΕΛΤΑ με το ελληνικό δημόσιο για την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας έως το 2028, εντούτοις οι ταχυδρομικοί παραμένουν επιφυλακτικοί.
Όχι για τυχόν «σπάσιμο» του συμβολαίου, αλλά για σημαντική τροποποίηση των προδιαγραφών της ΚΥ και επομένως, μείωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης που λαμβάνουν ή οφείλουν να λαμβάνουν τα ΕΛΤΑ και περαιτέρω είσοδο των ιδιωτικών εταιρειών ταχυμεταφορών στις υπηρεσίες ΚΥ.
Όπως αναφέρει η ΕΕΤΤ στο κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης, τα ΕΛΤΑ εκτιμούν το κόστος που προκαλούν οι υποχρεώσεις της ΚΥ από 49,6 έως 58,3 εκατ. ευρώ ετησίως από το 2013 και μετά.
Αντίστοιχα, η ΕΕΤΤ με αποφάσεις της επαλήθευσε το Καθαρό Κόστος Καθολικής Υπηρεσίας μεταξύ 37,4 και 44,8 εκατομμυρίων ευρώ περίπου για τα έτη 2013 – 2017.
«Το ετήσιο έσοδο των ΕΛΤΑ από την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας κατά το 2018 είναι μειωμένο κατά 34,5%, ή αλλιώς κατά 97,6 εκ. ευρώ, σε σχέση με το ετήσιο έσοδο έτους 2013», υποστηρίζει στο κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης η ΕΕΤΤ.
Η ανεξάρτητη Αρχή τάσσεται ανοιχτά υπέρ της μείωση του καθαρού κόστους παροχής της καθολικής υπηρεσίας και της αντίστοιχης αποζημίωσης του ΦΠΚΥ, σε συνδυασμό με την «ανάπτυξη ενός υγιούς και ισόρροπου ανταγωνισμού προς όφελος των χρηστών (ιδιωτών και επιχειρήσεων) και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών και βελτίωση της εξυπηρέτησης των χρηστών», όπως υπογραμμίζει.