Αναμφισβήτητα, ο ευρύτερος κλάδος των επιβατικών μεταφορών είναι ο μεγάλος «χαμένος» της πανδημίας του κορωνοϊού. Η πτώση της επιβατικής κίνησης στην κορύφωση της πανδημίας ήταν τρομακτική, η νέα «κανονικότητα» δεν αντιστοιχεί, σε καμία των περιπτώσεων, στην προ – Covid 19 περίοδο.
Στις θαλάσσιες μεταφορές, κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα αποτελούν τους κλάδους με τις μεγαλύτερες απώλειες και το μεγαλύτερο επενδυτικό ρίσκο.
Χθες, η XRTC παρουσίασε την έρευνα – μελέτη «Χρηματοδότηση Ναυτιλίας 2020 – Τάσεις και προοπτικές μετά την εξάπλωση του COVID 19».
Στην ερώτηση προς τους τραπεζίτες που συμμετείχαν στην έρευνα «Ποια αγορά προτιμάτε να επενδύετε / χρηματοδοτείτε;», ο τομέας των δεξαμενόπλοιων και του ξηρού φορτίου χύδην ήταν στην κορυφή (27% και 26% αντίστοιχα), με τους τομείς των εμπορευματοκιβωτίων να ακολουθούν με 22% και των πλοίων LPG / LNG με 14%. Ποιο ήταν το ποσοστό της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας; Μόλις 2%!
Σε εγχώριο επίπεδο, με ενδιαφέρον αναμένεται, εάν όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες καταφέρουν να ξεπεράσουν τον εφετινό «ύφαλο», καθώς υπάρχουν εκτιμήσεις για σωρευτικές απώλειες εσόδων 290 εκατ. ευρώ.
Ίσως δούμε (αναγκαστικές) συγχωνεύσεις ή αγοραπωλησίες, κατόπιν πίεσης και των πιστωτικών ιδρυμάτων…