Τα υδροπλάνα – κατά γενική ομολογία – αποτελούν μια «πολύπαθη» ιστορία. Το 2004 ήταν η AirSea Lines, η οποία εγκαινίασε πτήσεις στην Ελλάδα, ξεκινώντας από την Κέρκυρα και τους Παξούς.
Ωστόσο, το 2008, λόγω ποικίλων προβλημάτων (μη αδειοδότηση κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα, διαμάχη με την τότε κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία, απομάκρυνση επενδυτών) διέκοψε τη λειτουργία της.
Έκτοτε έχουν υπάρξει αρκετές νομοθετικές ρυθμίσεις, με στόχο «τα υδροπλάνα να πετάξουν το καλοκαίρι». Κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ακόμα.
Δυο με τρεις εταιρείες εμφανίζονται διατεθειμένες να ξεκινήσουν πτήσεις, με προ-απαιτούμενο την κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία ικανού αριθμού υδατοδρομίων.
Τις εξελίξεις, όπως είναι φυσικό, παρακολουθεί στενά (και) το υπουργείο Μεταφορών, υψηλόβαθμο στέλεχος του οποίου ανέφερε χθες – μεταξύ άλλων και στο metaforespress.gr – ότι «στο μικροσκόπιο του υπουργείου έχουν μπει οι διαφαινόμενοι επενδυτές των υδροπλάνων και ο βαθμός της οικονομικής βιωσιμότητάς τους».
Το μήνυμα ήταν μάλλον σαφές…