Νέα αναβολή, για τις αρχές του 2018, έδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας στη προσφυγή που έχουν καταθέσει ομοσπονδίες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, οι οποίες εναντιώνονται στην απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Οι ομοσπονδίες των ΦΔΧ υποστηρίζουν ότι η εν λόγω απαγόρευση, η οποία συνοδεύεται από «τσουχτερά» πρόστιμα, κινείται στα… όρια της (αντι)συνταγματικότητας.
Μάλιστα, αρκετοί ιδιοκτήτες φορτηγών υποστηρίζουν ότι «το υπουργείο Μεταφορών μας αναγκάζει να χρησιμοποιήσουμε αποκλειστικά τους ιδιωτικοποιημένους αυτοκινητοδρόμους προς όφελος των εταιρειών παραχώρησης».
Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Μεταφορών τονίζει ότι η απαγόρευση οφείλεται στην προάσπιση της οδικής ασφάλειας, τονίζοντας ότι δίδονται συγκεκριμένες εξαιρέσεις για τη χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Πάντως, με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, φαίνεται ότι ωριμάζουν οι συνθήκες για μια πιο «γενναία» εμπορική πολιτική των αυτοκινητοδρόμων έναντι των ελληνικών φορτηγών, τα οποία αποτελούν σημαντικούς χρήστες τους και πλήττονται από την «ανομία» των αλλοδαπών.