«Παραδοσιακά» ο κατασκευαστικός κλάδος «διαμαρτύρεται» για την έλλειψη μεγάλων έργων και την απουσία ωρίμανσή τους.
Άλλοτε ο ισχυρισμός αυτός ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα, άλλοτε χρησιμοποιείται ως «πίεση» στους αρμόδιους φορείς για τη δημοπράτηση νέων έργων και τη συμβασιοποίησή τους.
Σύμφωνα με αναλυτή της κατασκευαστικής αγοράς, τη διετία 2020 – 21 ελάχιστα έργα συμβασιοποιήθηκαν, όπως η γραμμή 4 του μετρό, το Άκτιο – Αμβρακία και το βόρειο τμήμα του Ε – 65.
Ωστόσο, η κατάσταση, όπως υποστηρίζει, θα αλλάξει άρδην το 2022, καθότι αρκετά έργα ωρίμασαν και προχώρησαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες.
Για παράδειγμα, εφέτος θα έχουμε αναδόχους στο FlyOver της Θεσσαλονίκης, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, την επέκταση της Λ. Κύμης, το Αγ. Νικόλαος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, την παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και το Μπράλος – Άμφισσα.
Αντίστοιχα, στον σιδηρόδρομο δημοπρατήθηκαν έργα 374 εκατ. ευρώ, όπως η ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο – Ροδοδάφνη και στο Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, η κατασκευή σταθμών στο Ροδοδάφνη – Ρίο και η υπόγεια σύνδεση του μετρό με τον Σταθμό Λαρίσης (Αθηνών).
Το μεγάλο «στοίχημα» για τον σιδηρόδρομο αποτελούν τα 6 νέα μεγάλα έργα που προκήρυξε πέρσι η ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 4 δις ευρώ, με τη μορφή του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Φέτος, θα διαφανούν ποια από αυτά συγκεντρώνουν πιθανότητες υλοποίησης.
Με γνώμονα τα ανωτέρω, ο αναλυτής της κατασκευαστικής αγοράς σημείωσε τα ακόλουθα: «Το τρέχον έτος θα συμβασιοποιηθούν αρκετά έργα.
Θα καταφέρουν να ανταποκριθούν οι εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες; Οι πρώτες ύλες έχουν αυξηθεί, όπως και το κόστος εργασίας.
Από την άλλη πλευρά, θα καταφέρουν τα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και ξένων κατασκευαστικών ομίλων;».
Το σίγουρο είναι ότι – για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και των δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας – το κατασκευαστικό αντικείμενο και ενδιαφέρον «αναζωπυρώνεται», με ωφελημένους εταιρείες, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ο ΑΒΑΞ, η Intrakat και ο MYTILINEOS.