Ποιες είναι οι αποκρατικοποιήσεις / παραχωρήσεις για τις οποίες μπορεί να επαίρεται το ΤΑΙΠΕΔ;
Σίγουρα, τα αεροδρόμια. Για παράδειγμα, για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε εφάπαξ τίμημα 1,23 δις ευρώ.
Αντίστοιχα, για την ανανέωση για 20 χρόνια της υφιστάμενης σύμβασης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και ύστερα από αναθεωρήσεις, έλαβε 1,4 δις ευρώ.
Από το 2019, το ΤΑΙΠΕΔ εκκίνησε τις διαδικασίες για την πώληση του 30% του μετοχικού κεφαλαίου που διαθέτει στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου.
Στις 29 Οκτωβρίου 2019, δέκα διεθνή επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος και στη συνέχεια, το ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε εννέα για τη β’ φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών), εξαγγέλλοντας την έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού.
Στις αρχές του 2020 ήρθε η πανδημία, η οποία επέφερε τεράστιο πλήγμα στις αερομεταφορές, ανατρέποντας τους σχεδιασμούς (και) του ΤΑΙΠΕΔ.
Στέλεχος που παρακολουθεί τη διαδικασία τόνισε στο metaforespress.gr ότι «ο χρονικός σχεδιασμός της διαδικασίας δεν μπορεί να προβλεφθεί. Είναι σίγουρο ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας αποτελεί εμβληματικό περιουσιακό στοιχείο για το ΤΑΙΠΕΔ. Όταν ανακτήσει τις δυνάμεις του, ίσως τότε εκκινήσει η β’ φάση».
Άξιο αναφοράς είναι ότι το εν λόγω στέλεχος υποστήριξε ότι «ούτε οι Θεσμοί πιέζουν για τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση».
Πάντως, παρ’ όλες τις δυσκολίες την περίοδο της πανδημίας, το ΤΑΙΠΕΔ έχει «τρέξει» κάποιους διαγωνισμούς, όπως τα περιφερειακά λιμάνια και την Εγνατία Οδό.