Τα όσα συμβαίνουν στην ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) δεν τιμούν, ούτε την εταιρεία, ούτε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΣΤΑΣΥ αποδεικνύεται «ηλεκτρική καρέκλα». Τον Ιούλιο του 2016 παραιτήθηκε ο Παναγιώτης Βόγκας, επιλογή του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, λόγω συγκρούσεων με συνδικαλιστές και τον πρόεδρο της εταιρείας Σταύρο Στεφόπουλο.
Τον Αύγουστο, ο κ. Βόγκας αντικαταστάθηκε από τον οικονομολόγο Γιώργο Θωμόπουλο και όλα έδειχναν ότι αποκαταστάθηκε η ηρεμία στην εταιρεία. Ωστόσο, όπως αποδείχτηκε, εκ των υστέρων, αυτό δεν ίσχυε.
Το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν στελέχη του, έχει ζητήσει την παραίτηση σύσσωμου του διοικητικού συμβουλίου, με αιτία το πόρισμα της ΓΕΔΔ για το κύκλωμα των εισιτηρίων που δρούσε στην εταιρεία.
Μπορεί το πόρισμα να αναφέρεται στη χρήση του 2015 (o κ. Θωμόπουλος, επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ, ανέλαβε τον Αύγουστο του 2016), ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών επιρρίπτει σημαντικές ευθύνες στην τωρινή διοίκηση για τους χειρισμούς της στο εσωτερικό πόρισμα, στο οποίο παρουσιάζεται η ζημιά να είναι 16.000 ευρώ, αντί 1,15 εκατ. που διαπίστωσε η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης Μαίρη Παπασπύρου.
Όπως και να έχει, αρμόδια να αποφανθεί είναι η δικαιοσύνη. Το σίγουρο είναι ότι η ανωτέρω σύγκρουση προκαλεί βλάβη στη φήμη της εταιρείας.
Από την άλλη, αρκετοί υποστηρίζουν ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης βρήκε αφορμή το πόρισμα της ΓΕΔΔ για να «αποκαθηλώσει» τη διοίκηση.
Στο παρελθόν ήταν γνωστό ότι κρατούσε αποστάσεις από τον πρόεδρο της ΣΤΑΣΥ Σταύρο Στεφόπουλο, τώρα απωλέσθηκε και η εμπιστοσύνη στον Γ. Θωμόπουλο, εάν υπήρξε κι αυτή ποτέ σε απόλυτο βαθμό, διότι στην ακρόασή του, στη Βουλή, ο υπουργός είχε απουσιάσει.
Τα αυτονόητα ερωτήματα που γεννώνται είναι τα ακόλουθα:
-Πως γίνεται το εσωτερικό πόρισμα να μιλάει για ζημιά 16-17.000 ευρώ και το πόρισμα της ΓΕΔΔ για 1,15 εκατ.; Η διαφορά είναι χαοτική!
-Προκύπτει νομική αμφισβήτηση του θεσμού του ΓΕΔΔ από το εσωτερικό πόρισμα της ΣΤΑΣΥ;
-Μήπως οι αιτίες της σύγκρουσης Χρ. Σπίρτζη με την ΣΤΑΣΥ είναι και για το μέλλον της ΣΤΑΣΥ; Μήπως ο υπουργός θέλει να βάλει ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ υπό την «ομπρέλα» του ΟΑΣΑ;
-Έχει «πλάτες» στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ και εάν ναι, είναι αρκετές, ώστε να διατηρηθούν στη θέση τους; Ακολούθως, γίνεται να διοικείται εύρυθμα η εταιρεία, όταν υπάρχει δημόσια, ανοιχτή σύγκρουση με τον αρμόδιο υπουργό;
-Έπρεπε ο υπουργός να περιμένει να καθαρογραφούν οι διώξεις; Ήταν σφάλμα που προέτρεξε;