Κανένας κλάδος δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος από την πανδημία του κορωνοϊού. Ένας από αυτούς είναι οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Μπορεί κάποιες μεταφορικές εταιρείες που σχετίζονται με τα τρόφιμα και τη μεταφορά υγειονομικού υλικού να εμφανίζουν έως και αύξηση του έργου και του κύκλου εργασιών, ωστόσο η πλειονότητα των οδικών μεταφορέων περνά… δύσκολες στιγμές ή καλύτερα, περνούσε δύσκολες στιγμές, οι οποίες επιδεινώνονται.
Συγκεκριμένα:
-Η ύφεση είχε «χτυπήσει» τα ελληνικά φορτηγά και τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές πριν τον κορωνοϊό.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ΕΛ. ΣΤΑΤ., παρατηρήθηκε μείωση 12,3% του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το δ’ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2018.
Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το δ’ τρίμηνο του 2019 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 75.244,2 χιλιάδες τόνους, έναντι 85.829,1 χιλ. τόνων κατά το δ’ τρίμηνο του 2018.
Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 7.017.504,4 χιλ. το δ’ τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας μείωση 5,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2018 οπότε είχαν ανέλθει σε 7.413.563,3 χιλ.
-Για το 2020 και συγκεκριμένα το 5μηνο Ιανουάριος – Μάιος, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε 12.165,8 εκατ., έναντι 14.058,6 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σημειώνοντας μείωση κατά 1.892,8 εκατ., δηλαδή 13,5%.
Αντίστοιχα, οι εισαγωγές στο πεντάμηνο μειώθηκαν κατά 3.925,1 εκατ., δηλαδή 16,7%. Μάλιστα, το Μάιο η μείωση των εισαγωγών ανήλθε στο 39,0%.
Στελέχη της εγχώριας αγοράς των εμπορευματικών μεταφορών «στέκονται» στην πορεία των εισαγωγών, σημειώνοντας τα ακόλουθα:
«Μπορεί οι εξαγωγές να εμφανίζουν κάποιες αντιστάσεις, δηλαδή ελληνικά προϊόντα, όπως φρούτα και λαχανικά έχουν ζήτηση στο εξωτερικό, όμως τι γίνεται με την εγχώρια κατανάλωση;
Ελληνικά φορτηγά αναγκάζονται να παραμένουν ημέρες στο εξωτερικό για να μην γυρίσουν… άδεια. Τι θα γίνει το χειμώνα;».