Υπό το «βλέμμα» της Cosco δρομολογούνται οι εξελίξεις στον εγχώριο σιδηρόδρομο και τα logistics.
Στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα, Σιάο Τζουντσένγκ έθεσε 3 προτεραιότητες για την ενίσχυση του λιμανιού του Πειραιά σε κόμβο εμπορευματικών μεταφορών / logistics της ΝΑ Ευρώπης.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, ο Κινέζος πρέσβης υπογράμμισε τα ακόλουθα:
Α. Αναγκαία η βελτίωση των συνεργασιών του λιμένα με τον σιδηρόδρομο, με περισσότερα δρομολόγια και ηλεκτροκίνητες μηχανές.
👉Σημείωση δική μας: Υπό τον πλειοψηφικό έλεγχο της Cosco δραστηριοποιείται στην Ελλάδα η Pearl.
H Pearl, η οποία – επί του παρόντος – λειτουργεί ως διαμεταφορέας, είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Hellenic Train, ζητώντας (εδώ και χρόνια) μεγαλύτερη χωρητικότητα για τη δρομολόγηση περισσότερων τρένων.
Δυστυχώς, έπειτα (κυρίως) από τις καταστροφές του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Daniel, οι δυνατότητες του σιδηροδρόμου περιορίστηκαν σημαντικά, ωστόσο είναι εμφανής η ανάγκη για βελτίωση της αποδοτικότητας του δικτύου.
Β. Δημιουργία Logistics Park (Πάρκο Εφοδιαστικής) στον Πειραιά.
👉Σημείωση δική μας: Το υπάρχον Κέντρο Εφοδιαστικής του ΟΛΠ λειτουργεί σε άμεση γειτνίαση με τον Τερματικό Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, παρέχοντας άμεση πρόσβαση στο οδικό δίκτυο της Αθήνας και διακινώντας πάνω από 130.000 τόνους φορτίου ετησίως.
Με βάση το επενδυτικό σχέδιο του ομίλου COSCO Shipping, το Κέντρο Εφοδιαστικής του ΟΛΠ πρόκειται να συνδεθεί απευθείας με τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, μέσω υπόγειας σήραγγας, έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024.
Το έργο αυτό, μόλις ολοκληρωθεί, θα δημιουργήσει μια ενιαία Ελεύθερη Ζώνη μεταξύ του προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, του Κέντρου Logistics του ΟΛΠ και του Τερματικού Σταθμού Αυτοκινήτων του ΟΛΠ, προσφέροντας μια προηγμένη λύση εφοδιαστικής αλυσίδας.
Επιπλέον, η ανάπτυξη νέου Kέντρου Logistics, εκτάσεως έως 80.000 τ.μ. στην ίδια περιοχή είναι υπό αξιολόγηση, με βάση τις πρόσθετες επενδύσεις του ομίλου COSCO Shipping.
Γ. Ενίσχυση των υποδομών ενέργειας του λιμένα, καθώς και εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου, ώστε ο Πειραιάς να ηγείται του «πράσινου» μετασχηματισμού των λιμένων, προσφέροντας εναλλακτικές στις ναυτιλιακές εταιρείες.
👉Σημείωση δική μας: Οι επενδύσεις σε νέες ενεργειακές υποδομές, όπως οι εγκαταστάσεις για την ηλεκτροδότηση πλοίων είναι διαδικασίες χρονοβόρες και δαπανηρές. Ωστόσο, όποιο λιμάνι τις υλοποιήσει, θα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.