«Φιλέτο» η Εγνατία Οδός, περισσότερα από 20 funds ενδιαφέρονται για την παραχώρησή της, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε, σε συνέντευξη στην Thessnews, o πρόεδρος της εταιρείας Απόστολος Αντωνούδης.
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραχώρηση της Ευρώπης και μάλιστα, είναι η μόνη που δεν επιβάλλει στον παραχωρησιούχο να ξοδέψει χρήματα για να κάνει επενδύσεις, αφού ο δρόμος είναι έτοιμος, μαζί με τα διόδιά του.
Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος της Εγνατίας, οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται στις αρχές του 2018, ενώ, έως το Φεβρουάριο, θα λειτουργούν 10 νέοι σταθμοί διοδίων.
Είναι «φιλέτο» η Εγνατία; Στην σχετική ερώτηση, ο κ. Αντωνούδης απάντησε ότι «εμείς εισπράττουμε από τα διόδια 70 εκατ. ευρώ τον χρόνο, με χρέωση στα 3 λεπτά και μ’ αυτά κάνουμε άνετα την ελαφριά και τη βαριά συντήρηση του δικτύου.
Ο παραχωρησιούχος θα εισπράττει, με όλα τα διόδια, περί τα 180 εκ. ευρώ (αν θεωρήσουμε ότι θα προσαρμοστεί η χρέωση ανά χιλιόμετρο) ετησίως και θα διαθέτει για επισκευές περί τα 60 εκατ.!
Χωρίς να υποχρεούται να κάνει κάποιες επενδύσεις, όπως για παράδειγμα αυτός που πήρε το λιμάνι Θεσσαλονίκης ή αυτοί που φτιάχνουν τα μεγάλα οδικά δίκτυα και μετά εισπράττουν τα διόδια».
Μένει να διαφανεί, εάν ο πρόεδρος της Εγνατίας επιβεβαιωθεί ή διαψευσθεί, αφού αρκετά κρίσιμα σημεία του διαγωνισμού παραχώρησης παραμένουν «γκρίζα» (περίοδος, κόστος συντήρησης του δικτύου, δανειακές υποχρεώσεις, κτλ.).