Οι ισχυρές επιδόσεις του τουρισμού της Ελλάδας αντικατοπτρίζονται και σε έναν συσχετιζόμενο κλάδο, τις αερομεταφορές.
Τα παραδείγματα πολλά: Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece, τα οποία, εάν και διαθέτουν έντονο εποχικό χαρακτήρα, κατάφεραν από τον Νοέμβριο του 2022 να ξεπεράσουν την ετήσια επίδοση του 2019 (31,19 εκατ. επιβάτες το 2022).
Αντίστοιχα, το αεροδρόμιο της Αθήνας κατάφερε πέρσι να ανακτήσει σχεδόν το 89% της επιβατικής κίνησης του 2019, έχοντας απολέσει μεγάλες αγορές, όπως η ρωσική και η κινεζική.
Στους αερομεταφορείς και στην AEGEAN, με την επίδραση του τρίτου τριμήνου του 2022, η κερδοφορία του συνολικού 9μηνου του 2022 ήταν αυξημένη έναντι του προ – κρίσης 9μηνου του 2019.
Από την πλευρά της, η SKY expess ανακοίνωσε, πριν από λίγες ημέρες, ότι θα επιτύχει ρεκόρ επιβατικής κίνησης, στα 3,5 εκατ. επιβάτες.
Θα μείνουμε στην AEGEAN και τη SKY express, οι οποίες αποτελούν τους κυριότερους χρήστες του αεροδρομίου της Αθήνας (το μερίδιο της AEGEAN είναι 45%-46%, της SKY express 13%), το οποίο οδεύει προς το Χρηματιστήριο.
«Η ανάπτυξη κάθε αεροδρομίου περνά μέσα από τους home carriers. Όσο τα πάνε καλά AEGEAN και SKY express, θα πηγαίνει καλά και το αεροδρόμιο της Αθήνας», ανέφερε αναλυτής των εγχώριων αερομεταφορών, τονίζοντας ότι και οι low cost carriers προσθέτουν δυναμική, αλλά όχι σε αυτό τον βαθμό, εάν και όπως ακούγεται στην αγορά η Wizz Air αποτελεί «στόχο».
Πάντως, ο ευρωπαϊκός κλάδος των αερομεταφορών παρουσιάζει κινητικότητα, όπως φάνηκε και από την πρόθεση εξαγοράς της ITA Airways από την Lufthansa και όχι μόνο…