Φέτος είναι η χρονιά των περιφερειακών λιμένων, αφού θα ανακηρυχθούν οι ανάδοχοι σε Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα, Καβάλα και Ηράκλειο.
Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και λόγω του ρωσο-ουκρανικού πολέμου έχουν χυθεί «τόνοι μελανιού», οπότε μένει να αποδειχθεί, εάν τα «αμερικανικά» σχήματα QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT και BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καταθέσουν τη μεγαλύτερη προσφορά, εάν και αρκετοί θεωρούν ως «φαβορί» το σχήμα CAMERON S.A. – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS.
Στην Ηγουμενίτσα, αναμένονται περισσότερες δεσμευτικές προσφορές, λόγω των συνδέσεων του λιμένα με την Ιταλία.
Γι΄ αυτό, άλλωστε, στους υποψήφιους αγοραστές υπάρχουν αρκετές ακτοπλοϊκές, όπως ATTICA, ANEK, Grimanldi, αλλά και διαχειριστής λιμένα, όπως ο ΟΛΘ.
Στην Καβάλα κατατέθηκε μία δεσμευτική προσφορά από την κοινοπραξία BLACK SUMMIT – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κάτι το οποίο «δείχνει» ότι το συγκεκριμένο σχήμα θα καταθέσει, πιθανότατα, προσφορά και για την Αλεξανδρούπολη.
Τέλος, ο λιμένας Ηρακλείου προσέλκυσε έντονο ενδιαφέρον, καθώς 8 επενδυτικά σχήματα μπορούν να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά.
Το λιμάνι Ηρακλείου, λόγω του έντονου τουριστικού χαρακτήρα του και της δυναμικής του σε ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα, διεκδικείται τόσο από διαχειριστές λιμένων (ΟΛΘ, PORTEK, CRUISE PORT), όσο και από ακτοπλοϊκές (Grimaldi, ATTICA), αεροπορικές (ΑVIAREPS στην οποία ανήκει η SKY EXPRESS), αλλά και κατασκευαστικές (ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΤΕΚΑΛ).
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμένων οδήγησε στη σύσταση κοινοπραξιών μεταξύ κατασκευαστικών – ακτοπλοϊκών – αεροπορικών εταιρειών.
Θα μείνουμε στις κατασκευαστικές, οι οποίες έχουν επεκτείνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό τους σε οδικούς άξονες και αεροδρόμια, με το επόμενο βήμα να είναι τα λιμάνια…