Αργά ή γρήγορα, οι Ιταλοί της FS θα αποτελέσουν το νέο «αφεντικό» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ίσως, της ΕΕΣΣΤΥ.
Μετέπειτα, εάν η χώρα, τα βρει «σκούρα» και πουλήσει την ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), οι Ιταλοί έχουν δηλώσει ήδη ότι ενδιαφέρονται.
Ξέχωρα από τον τομέα της εκμετάλλευσης, ο όμιλος της FS δραστηριοποιείται στον τομέα των υποδομών, δηλαδή των σιδηροδρομικών έργων.
Στο πλαίσιο αυτό, στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά «ακούγεται» ότι οι Ιταλοί, εάν δεν έχουν δεχτεί ήδη, θα δεχτούν «όχληση» για συμμετοχή στην κατασκευή και εκμετάλλευση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Η Σιδηροδρομική Εγνατία (στο σύνολό της θα κοστίσει 10 δισ.), των 565 χλμ., θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα και θα περιλαμβάνει 4 μεγάλα τμήματα: Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Κοζάνη, Κοζάνη – Κρυσταλλοπηγή και Κοζάνη – Ηγουμενίτσα.
Το όλο project έχει αναρτηθεί στην Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων, με σκοπό την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης.
Αρκετοί είναι, πάντως, αυτοί που θεωρούν την Σιδηροδρομική Εγνατία «φαραωνικό έργο» και δύσκολα υλοποιήσιμο.