Την ετήσια έκθεσή της δημοσίευσε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τη διετία 2019 – 2020.
Σύμφωνα με την έκθεση, στις πέντε κορυφαίες στον κόσμο ναυτιλιακές χώρες περιλαμβάνονται η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κίνα, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα τελευταία χρόνια, η Γερμανία, η Ιαπωνία και η Δημοκρατία της Κορέας έχουν χάσει έδαφος, ενώ η Ελλάδα, η Σιγκαπούρη, η Κίνα και το Χονγκ Κονγκ έχουν αυξήσει το μέγεθος του στόλου τους.
Η Ελλάδα παραμένει παγκοσμίως η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία. Μολονότι ο πληθυσμός της Ελλάδας αντιπροσωπεύει μόνο το 0,16% του παγκόσμιου πληθυσμού, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 20,67% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54,28% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 32,64% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 15,14% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, το 16,33% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG/LPG), το 21,7% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007 – 2019, κάτι το οποίο αποτελεί σημαντικό επίτευγμα.
Ωστόσο, εάν και οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι Νο1 στον κόσμο, η ελληνική σημαία είναι 8η στον κόσμο. Παναμάς, Λιβερία, Νήσοι Μάρσαλ, Χονγκ Κονγκ, Σιγκαπούρη και Μάλτα είναι πάνω από την Ελλάδα.
Η 8η θέση της ελληνικής σημαίας φανερώνει τη μη προτίμηση αρκετών Ελλήνων εφοπλιστών για ποικίλους λόγους, ίσως για οικονομικούς / φορολογικούς.
«Οι πρόσφατες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις για τη ναυτολόγηση Ελλήνων στα πλοία υπό ελληνική σημαία θα δώσουν νέα πνοή και δυναμική στο ελληνικό νηολόγιο, καθιστώντας το ελκυστική επιλογή για τα πλοία μας», σημείωσε, μεταξύ άλλων, στο αρχικό μήνυμά του ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης, σχολιάζοντας τις πρόσφατες σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας.
Πάντως, εάν και τα μεγέθη δεν είναι ενδεικτικά, η περίπτωση των Ελλήνων εφοπλιστών θυμίζει – σε κάποιο βαθμό – την περίπτωση των Ελλήνων ιδιοκτητών μεταφορικών εταιρειών, με την ίδρυση εταιρειών σε γειτονικές χώρες, με αποτέλεσμα τα ελληνικά φορτηγά να μην φέρουν… πινακίδες με το GR, αλλά με το Β, το PL, κ.α.