Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαθέτει μια «άγνωστη» ανεξάρτητη Αρχή ή καλύτερα μια «ανενεργή» ανεξάρτητη Αρχή.
Πρόκειται για την Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), η οποία συστάθηκε το 2013, με αντικείμενο, κυρίως, την προκήρυξη των διαγωνισμών για την απελευθέρωση της αγοράς των ΚΤΕΛ. Η ΡΑΕΜ – ουσιαστικά – δεν λειτούργησε ποτέ, για ποικίλους λόγους.
Στις αρχές του 2021, το υπουργείο Μεταφορών γνωστοποίησε ότι εξετάζει την ενοποίηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) με την Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών σε μια ενιαία Αρχή, την Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς των επιβατικών μεταφορών, το ενδεχόμενο αυτό φαίνεται ότι απομακρύνεται.
Αυτό, διότι οι υπεραστικές γραμμές των λεωφορείων / ΚΤΕΛ με τις αντίστοιχες των τρένων δεν διαθέτουν κοινά χαρακτηριστικά.
Στον σιδηρόδρομο, οι άγονες γραμμές ανατέθηκαν, εκ νέου, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μάλιστα, για περίοδο 10 + 5 ετών.
Αντίστοιχα, στα ΚΤΕΛ, η κατάθεση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση της αγοράς αναμένεται τους επόμενους μήνες, με το υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες, να προκηρύσσει -όπως όλα δείχνουν- τους σχετικούς διαγωνισμούς.