H Ελλάδα δεν θα γίνει… Ιαπωνία στο σιδηρόδρομο. Το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη αναμένεται να παραδοθεί με ηλεκτροκίνηση το προσεχές φθινόπωρο, ενώ η πλήρης ολοκλήρωσή του, με σύγχρονα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, αναμένεται το 2019.
Στη νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή η χωρητικότητα θα αυξηθεί σημαντικά, ενώ ο χρόνος του ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωθεί στις 3,5 ώρες, από περίπου 6 ώρες σήμερα.
Σίγουρα, η ολοκλήρωση της γραμμής θα σηματοδοτήσει την έλευση πιο σύγχρονων τρένων, ωστόσο οι ταχύτητες που «αντέχει» το νέο δίκτυο δεν ξεπερνούν τα 200 χλμ. και αυτό υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Όπως και να έχει πάντως, το τρένο θα καταστεί ευθέως ανταγωνιστικό προς το αεροπλάνο, αλλά και στα ΚΤΕΛ στο δίκτυο προς την Πάτρα, όποτε κι εάν αυτό ολοκληρωθεί.