Οι πολεμικές συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, σε συνδυασμό με την κατάληψη, από τις Ιρανικές δυνάμεις, του ελληνόκτητου δεξαμενοπλοίου St Nicholas έχουν εντείνει την αβεβαιότητα στο θαλάσσιο εμπόριο.
Ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ.
Αυτό έχει επιφέρει αρνητικές συνέπειες και στα ελληνικά λιμάνια, και δη, στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο έχει ως στρατηγικό πλεονέκτημα την εγγύτητα με το Σουέζ.
Αυτό το στρατηγικό πλεονέκτημα, την παρούσα περίοδο, έχει μετατραπεί σε μειονέκτημα, καθώς τα εμπορικά πλοία προτιμούν να «κάνουν τον κύκλο», δηλαδή τον περίπλου της Αφρικής, με «κερδισμένα» τα ισπανικά λιμάνια.
Εάν και δεν έχουν επισημοποιηθεί τα τελικά αποτελέσματα του 2023, το λιμάνι του Πειραιά κατάφερε να επανακτήσει, από τη Βαλένθια, την 4η θέση της Ευρώπης και την 1η θέση της Μεσογείου στα εμπορευματοκιβώτια.
Το ερώτημα είναι τι θα κάνει το Πεκίνο, εάν συνεχιστούν κι άλλο οι πολεμικές συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα…