Και ξάφνου, ξέσπασε «φουρτούνα» στην εγχώρια λιμενική βιομηχανία.
Ποιοι είναι οι νέοι, στρατηγικοί επενδυτές που φιλοδοξούν να καταστούν – σε πρώτη φάση τουλάχιστον – ισχυροί μέτοχοι μειοψηφίας του ΟΛΘ;
Ποιος είναι ο Όμιλος Louis-Dreyfus, με ελβετο – γαλλικές, αλλά και ρωσικές «ρίζες», που επιθυμεί να εξαγοράσει σχεδόν το 21% του ΟΛΘ;
Επιθυμεί την πλειοψηφία των μετοχών και το management;
Έχει χτυπήσει ή θα χτυπήσει την «πόρτα» των βασικών μετόχων, δηλαδή του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη και της γαλλικής CMA CGM;
Το σίγουρο είναι ότι η «επιθετική» κίνηση του (αγνώστου στην Ελλάδα) Ομίλου Louis-Dreyfus να εκδηλώσει την πρόθεση απόκτησης του 21% του ΟΛΘ έναντι 58 εκατ. ευρώ, έχει «ξαφνιάσει» την εγχώρια, όχι μόνο ναυτιλιακή, αλλά και επιχειρηματική κοινότητα.
Θα καταφέρει να αποκτήσει το 21%; Είναι ικανοποιητικό το premium που δίνει (27 ευρώ / μετοχή); Ανταποκρίνεται στη σημερινή, αλλά και μελλοντική αξία του ΟΛΘ;
Τις επόμενες ημέρες, το ΧΑ θα δώσει τις απαντήσεις.
Πάντως, οι εικασίες / φήμες είναι πολλές, όπως:
👉Ο Όμιλος Louis-Dreyfus, ο οποίος είναι ένας μεγάλος όμιλος αγροδιατροφικών προϊόντων, τοποθετείται «στρατηγικά» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της γεωγραφικής θέσης του ως «λιμάνι των Βαλκανίων».
👉Ο Όμιλος Louis-Dreyfus εισέρχεται στον ΟΛΘ, διαβλέποντας ικανοποιητική μερισματική απόδοση, με γνώμονα τα ταμειακά διαθέσιμα και τις μελλοντικές προοπτικές.
👉Ο Όμιλος Louis-Dreyfus εισέρχεται στον ΟΛΘ, αρχικά μέσω της απόκτησης μετοχών από την ελεύθερη διασπορά, προσπαθώντας να «πιέσει» τον βασικό μέτοχο να πουλήσει, πιθανότατα συνεκτιμώντας αντίστοιχες πρωτοβουλίες του σε άλλες δραστηριότητες, όπως τα media (OPEN).
👉Ο Όμιλος Louis-Dreyfus εισέρχεται στον ΟΛΘ κατόπιν συνεννόησης με τον βασικό μέτοχο, στηρίζοντας τον λιμένα με νέα κεφάλαια, κάτι το οποίο δεν φαίνεται να ισχύει.
Πάντως, το σίγουρο είναι ότι ο ΟΛΘ και γενικότερα, τα ελληνικά λιμάνια τίθενται, εκ νέου, στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Άλλωστε, μια χώρα, όσο πιο ανεπτυγμένα λιμάνια έχει, όσο πιο ανεπτυγμένα αεροδρόμια, όσο πιο ανεπτυγμένο σιδηρόδρομο, όσο πιο ανεπτυγμένα εμπορευματικά κέντρα και όσο πιο σύγχρονα φορτηγά, τόσο περισσότερα καθίσταται «ελκυστική» για τις παγκόσμιες εμπορικές ροές και τα «συμφέροντα» πίσω από αυτές.
Στον τομέα αυτό, η Ελλάδα έχει κάνει κάποια βήματα, αλλά χρειάζονται… σαφώς περισσότερα.