Όποιος θέλει πραγματικά κάτι, συνήθως το αποκτά. Ενδεικτικές είναι οι περιπτώσεις των λιμένων της χώρας.
Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi και η ελληνική θυγατρική του, η Minoan Lines ήθελαν τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, όντας μεταξύ των κύριων χρηστών τους και τα απέκτησαν (αναμένεται πλέον το τυπικό κλείσιμο της συναλλαγής), με εμφατικό τρόπο, καθώς κατέθεσαν (και για τα δυο μαζί) προσφορές, ύψους 164 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά του, ο ΟΛΘ κατέθεσε για «γενναία» προσφορά για το λιμάνι του Βόλου (ΟΛΒ), ύψους 51 εκατ. ευρώ.
Θα μπορούσε ο ΟΛΘ να χάσει τον Βόλο; Δύσκολα, όπως αναφέρουν στο metaforespress.gr, ναυτιλιακοί αναλυτές, σημειώνοντας τα ακόλουθα:
-Ο ΟΛΘ δεν ήθελε να «πέσει στα χέρια τρίτου» ο ΟΛΒ, καθώς πρόκειται για ένα ανταγωνιστικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εάν αποκτούσε κάποιος τρίτος το λιμάνι του Βόλου, είναι σίγουρο ότι θα κινούταν στην άντληση μεριδίων αγοράς / πελατών από τον ΟΛΘ.
-Ο ΟΛΘ, αποκτώντας τον ΟΛΒ, δημιουργεί ένα λιμάνι που θα λειτουργεί συμπληρωματικά της Θεσσαλονίκης.
-Ο ΟΛΒ έχει περιθώρια ανάπτυξης σε πολλούς τομείς, όπως το car terminal (ήδη λόγω της συμφόρησης στον Πειραιά, χρήστες στρέφονται στον Βόλο), αλλά και στην κρουαζιέρα και στην ακτοπλοΐα.
-Επίσης, το λιμάνι του Βόλου θα επανασυνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο, στο οποίο, παρά τις όποιες παθογένειες του, ποντάρει ο ΟΛΘ, ο οποίος έχει εγκαινιάσει συνδυασμένες μεταφορές με τον σιδηρόδρομο σε γειτονικά κράτη.
Και κάτι τελευταίο για τον ΟΛΘ: Ο ΟΛΘ, αποκτώντας το λιμάνι του Βόλου, απέδειξε ότι είναι σε θέση να δρομολογήσει σημαντικές επενδύσεις, έχοντας «γεμάτο ταμείο».
Στις 30 Ιουνίου, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ανήλθαν σε 86,8 εκατ.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, όπως πληροφορείται το metaforespress.gr, που οι Γάλλοι της Terminal Link επιθυμούν την αύξηση του μετοχικού ποσοστού τους στον λιμένα.